Analüütik: märtsi ärikinnisvaraturgu iseloomustab kaubanduse laienemine

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehitusplats.
Ehitusplats. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Sel aastal saabus kevad Eesti kinnisvaraturule teisiti: kui varasematel aastatel on aasta kaks esimest kuud olnud vaiksed ning märtsist saab turg hoo sisse, siis sel aastal oli aktiivsust näha kohe algusest peale, kirjutab kinnisvaraanalüütik Risto Vähi.

«Kaubanduspindade hind sõltub enim asukohast ostukeskuses või tänaval ning ka pinna suurusest ja korrusest hoones. Kesklinna  ostukeskuses on üüripinna ruutmeetri mediaanhind 28 eurot ja  äärelinnas 16 eurot, kusjuures mõlemal juhul on reaaltehinguid olnud  ka enam kui 50-eurose ruutmeetrihinnaga,» kirjutab Vähi Uus Maa märtsikuises kinnisvaraülevaates.

«Kõige enam otsitakse vanalinna baari- ja restoranipindu, mis  on iga-aastane sesoonne huvi enne turismihooaja algust. Ka kaubanduskeskused ei saa huviliste puudumise üle kurta,» lisab Vähi. «Uute pindade valmimine ja planeerimine on üsna hoogne. Näiteks mais avatakse taas Magistrali keskus koos ca 2000 m2 kaubanduspindade laiendusega, lisandus ka parkimisvõimalusi. Hoone täituvus on ca 100 protsenti, olemasolevad üürnikud on saanud endale suuremad ruumid, lisandunud mõned uued kliendid, nende seas näiteks Hesburger.» 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles