BlackBerry tootja on suurtes raskustes

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blackberry nutitelefon.
Blackberry nutitelefon. Foto: SCANPIX

Apple’i mobiiltelefon iPhone ja kümned Android-telefonid pole kibedaks teinud mitte üksnes Nokia, vaid ka Kanada nutitelefonide tootja Research in Motion (RIM) elu.


Kuni iPhone’i turuletulekuni 2007. aasta juunis valitsesid USA, Kanada ja Suurbritannia turgu RIMi nutitelefonid BlackBerry. Selle kaubamärgi ülevõim oli nii võimas, et BlackBerry oli inglise keeles nutitelefoni sünonüüm. Websteri sõnaraamat kuulutas 2006. aastal Black­Berry aasta sõnaks.

Praegu võitleb RIM oma eksistentsi eest samamoodi nagu Nokiagi. RIMi aktsia hind on aastaga kukkunud 75 protsenti. 3. märtsil lõppenud eelmise finantsaasta viimases kvartalis sai ettevõte 125 miljonit dollarit kahjumit. Käive kahanes veerandi võrra.

RIMis on nagu Nokiaski käimas suured muutused. Hiljuti vahetusid tippjuhid, kaadrivahetusi on tulemas veelgi.

Viis aastat tagasi olid BlackBerryde kasutajad peamiselt suurkorporatsioonide juhid ja tipp-poliitikud. Kui president Barack Obama 2009. aasta alguses Valgesse Majja läks, ei nõustunud ta oma telefonist loobuma ja temast sai seetõttu ootamatult RIMi reklaaminägu.

Nüüd on RIM orienteerunud Hiina ja India turgude odavale segmendile. Kuid seal on ees Nokia ja peale tungimas eri tootjate Android-telefonid. RIMi uus tegevjuht Thorstein Heins ütles The Wall Street Journalile kaks nädalat tagasi, et nii käive kui ka kasum jäävad surve alla ka alanud finantsaastal.

Heinsi sõnul on ta veendunud, et ettevõttel on väärtuslikke varasid ja head tulevikuväljavaated, aga langusest väljatoomine on üsna riskantne ettevõtmine. Tema sõnul kaalutakse kõiki strateegilisi võimalusi. Sisuliselt tähendab see, et ettevõte on müügis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles