TV3: TTÜ automehaanika professori sõnul pole elektriauto soodsam

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto.
Elektriauto. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Tehnikaülikooli automehaanika professor Jüri Lavrentjev viis TV3 palvel läbi arvutused, millest selgus, et elektriauto pole bensiinimootoriga masinast soodsam.

Võrdluseks võeti elektriauto kõrvale uus sama klassi bensiinimootoriga auto ja toodi tahvlile välja igakuised kulutused. Võrdluse perioodiks arvestati liisingu kestus ehk viis aastat, mille jooksul mõlemad võrdluses olnud autod läbisid 100 000 kilomeetrit, vahendasid «Seitsmesed uudised».

Lavrentjev märkis, et jooksvaid kulusid vaadates tundub esimesel pilgul tõepoolest, et elektriauto pidamine tuleb soodsam.

Täna maksab ühe elektriauto akupark sama palju kui auto (riigipoolset toetust arvestades) ise ehk parimal juhul 18 000 eurot. Ühe akupargi elueaks peab professor maksimaalselt 5 aastat ehk 400-1200 laadimistsüklit.

«Nii et kui võtta optimistlikult, et me suudame korralikult sõita ja õigeaegselt laadida, siis võiks öelda, et 1000 tsüklit me saaksime seda akut kasutada. Ja kui ühe laadimise jooksul me sõidame keskeltläbi 100 kilomeetrit, siis lihtne arvutus näitab, et üle 100 000 kilomeetri ühe akuga me tõenäoliselt sõita ei saa,» tõdes professor.

Jagades uue akupargi tänase hinna ehk 18 000 eurot viie aasta peale, lisab see pikemas perspektiivis elektriautole 300 eurot igakuist lisakulu, et osta viie aasta pärast uus akupark.

«Kuigi esialgu tundub elektriauto ahvatlev ja kulutused väiksemad, siis pikemas perspektiivis tuleks inimestel ikkagi mõelda läbi, kuidas need kulutused jagunevad pikema perioodi jooksul,» võttis Lavrentjev arvutused kokku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles