H&M võib võtta sihikule vanad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hennes & Mauritzi logo võib varsti kohata ka Riia tänavatel.
Hennes & Mauritzi logo võib varsti kohata ka Riia tänavatel. Foto: AFP / Scanpix

Rootsi riidemüüja Hennes & Mauritz, mille avakvartali kasum jäi oodatust oluliselt kehvemaks, lubas avada tuleval aastal uut liiki kaupluste keti.

H&M, mis konkureerib maailma juhtivate moeriiete müüjate nagu hispaanlaste Inditexi ja jänkide Gapiga, keeldus uue keti üksikasju avaldamast; analüütikud spekuleerivad aga, et sihikule võetakse vanemate inimeste turg.

H&Mi praegused poed – COS, Monki, Weekday ja Cheap Monday – on keskendunud peamiselt noortele.

«Kõige tõenäolisemalt on uus formaat suunatud eakamatele klientidele, kuna nende valik on praegu piiratud. Selline samm peaks võimaldama tungida sügavamale olemasolevatesse ja uutesse turgudesse,» ütles UBSi analüütik Adam Cochrane.

H&M ärikasum kukkus 1,2 protsendi võrra 12,7 protsendi tasemele. Firma tõi põhjuseks kõrged toormehinnad ja arvukad müügikampaaniad.

Maksueelne kasum kasvas detsembrist veebruarini 4,5 protsendi jagu 3,7 miljardi Rootsi krooni peale, jäädes alla analüütikute poolt oodatud 4,2 miljardi krooni.

H&Mi aktsia kukkus 4,9 protsendi võrra 238 Rootsi krooni peale.

Firma oli taas sunnitud õigustama oma strateegiat: kaitsta tarbijaid toormehindade tõusu ning Aasia tööjõukulude kerkimise eest – olukorras, kus konkurendid on need kulutused klientide kraesse veeretanud.

Tegevjuht Karl-Johan Persson ütles: «H&M võtab pikema perspektiivi. Me investeerime tulevikku ja keskendume alati klientidele. Vaatamata suurematele ostukuludele oleme me parandanud pakkumisi klientidele – näiteks seeläbi, et ei ole tõstnud oma toodete hindu.»

Grupp kandis ette 3-protsendilise müügikasvu võrreldavates kauplustes, kuid suures osas oli see tingitud allahinnatud esemete arvu tõusust, mis kärpis brutokasumit 0,9 protsenti.

Allahindlusi on tulemas veelgi, kuna mullune ajalooliselt soe sügis tõmbas alla talverõivaste müügi.

H&M avas kvartaliga 29 uut kauplust ja sulges 10. Kokku on neil maailmas nüüd 2400 poodi.

Firma kinnitas, et eesmärgiks on jätkuvalt tõsta kaupluste arvu 10-15 protsendi võrra aastas.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles