Audi Q7 - iga krooni väärt auto

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Autonet.ee

Kui Audi oma suurt maasturit Q7 projekteeris, mõeldi eeskätt Põhja-Ameerikale ning sellest ka masina suurus: pikkus üle viie ja laius ligi kaks meetrit. Elu näitas aga, et sellist monstrumit ei soovita mitte ainult USAs, vaid mujalgi maailmas.  



Q7 on Eestis müügis olnud pea kolm aastat vägagi edukalt, kirjutab

Autonet.ee

.

Tuleb tunnistada, et sõit Q7ga suuri üllatusi ei paku - Audi viimaste aastate latt on lihtsalt nii kõrgele aetud, et enamat on raske oodata. Vähemaga aga ei soovi leppida ükski omanik, kelle auto radiaatorivõrel ilutseb neli rõngast.

Q7 on premium-klassi maastur, mis pakub pea kõike, mida automaailmas leiutatud on. Tõsi, enamik sellest jääb lisavarustuse nimekirja. Niisiis, nagu Audide puhul ikka, võtab korralikult komplekteeritud eksemplar ka Q7 puhul kerget vilet laskma, kuid samas on see vist ainus puudus, millest rääkida võib.

Õigluse mõttes peab samas nentima, et alates eelmise aasta detsembrist suurenes baasvarustus päris mitme positsiooni võrra, milledest tähtsamad on ksenoontuled, tagumiste istmete soojendus ning neljatsooniline täisautomaatne kliimaseade. Standardmudeli hind koos käibemaksuga on 848 600 krooni.

Sõita on Audi Q7ga väga mugav. Kolmeliitrine V6 turbodiisel, mis on klientide seas populaarseim, tagab piisava dünaamika, isolatsioon hoiab 240 setuka toimetamisest põhjustatud müra kenasti väljaspool ning varem nimetatud suurus suudab vajadusel ka majanduskriisist räsitud enesetunnet mitme pügala võrra kergitada. Nuppude-valitsate asend on korralikult läbi mõeldud ning isegi käigukang lausa kutsub käike ise vahetama.

Kui tõeliselt kopsakate autode puhul tekib tavaliselt gabariitide tajumatuse tunne, siis Audi suur maastur on siin meeldivaks erandiks ning kui juhi iste elektri toel piisavalt kõrgeks tõsta, saab küllalt hästi aru, kus auto nurgad asuvad. Pealegi, parkimisandureid leiab pea igalt poolt, seega ligi kuuemeetrise pöörderaadiusega sõiduki laveerimisega teiste autode vahel erilisi probleeme ei teki. Hinnast johtuvalt muidugi erilisi riske võtma ka ei torma.

Üheks päris asjalikuks vidinaks on reguleeritav õhkvedrustus, millega leiab sobiva režiimi nii asfaldil sõitmiseks kui ka poris ja lumes müttamiseks. Kuigi maastikuautoks mitte loodud, saab Audi Q7 ka raskemates oludes üle keskmise hakkama, seega puhtast linnaautost antud juhul rääkida pole mõtet.

Auto suurusest tingituna võimaldab see täiesti arvestatava koguse pagasi kaasavedamist.

Audi Q7 on oma mitmeaastase eksistentsi jooksul suurendanud mootorivalikut mitme võimsama jõuallika võrra. Lisaks juba mainitud kolmeliitrisele pakutakse 3,6- ja 4,2-liitriseid bensiinimootoreid ning 4,2- ja 6,0-liitriseid turbodiisleid. Neist viimase võimsus küünib 500 hobujõuni, hind üle kahe miljoni krooni, kuid kaks sellist sõidab juba Eestis ringi.

Kokkuvõttes võib öelda, et Audi Q7 on küll kallis, kuid iga krooni väärt mugav, avar ja võimekas auto. Kui hind pole probleemiks, siis miks mitte.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles