Jaemüük kasvas ka veebruaris

Martin Smutov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apteek.
Apteek. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 12 protsenti, teatab Statistikaamet.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes pöördus jaemüük tõusule 2011. aasta veebruaris ja näitas 2–6 protsendi piires stabiilset kasvu aasta lõpuni.

Tänavu jaanuaris jaemüügi kasv kiirenes ning jaemüük suurenes aastaga 16 protsenti. Veebruaris jaemüügi kasvutempo küll mõnevõrra aeglustus, kuid siiski suudeti saavutada märkimisväärne kasv.

2012. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 305,3 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2011. aasta veebruariga võrreldes 16 protsenti.

Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses vastavalt 24 protsenti ja 22 protsenti.

Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas.

Hästi läks veebruaris ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 16 protsenti) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustel (kasv 12 protsenti).

Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta veebruariga võrreldes 10 protsenti. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu jätkuv aeglustumine.

Kui kolmel eelneval kuul oli toidukaupade aastane hinnatõus 4 protsenti piires, siis veebruaris 2,9 protsenti.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5 protsenti.

Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 385,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 80 protsenti.

2011. aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades viiendiku, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 2 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles