Airbusi hiigellennukid jukerdavad taas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airbus
Airbus Foto: SCANPIX

Airbusi A380 hiigellennukeid tabasid eile uued probleemid: erinevatel põhjustel pidid lennud katkestama kaks ülisuurt õhusõidukit.

Singapurist Frankfurti suundunud Singapore Airlinesi A380 pidi pöörduma lennuväljale tagasi pärast seda, kui üks mootoritest rikki läks ja seetõttu seisata tuli.

Hiina Southern Airlinesi A380, mis oli teel Pekingist Guangzhousse, pöördus pealinna tagasi seetõttu, et üles ütles salongi õhurõhu süsteem.

Veebruaris sai Airbus regulaatoritelt korralduse vaadata üle kõik 71 käigusolevat A380 tüüpi lennukit – tiibadesse tekkinud mõrade tõttu.

Euroopa Lennundusohutusameti (EASA) nõudmisel peavad lennufirmad kontrollima probleeme põhjustanud tiivakomponentide seisukorda. Mitmed lennufirmad, nende hulgas suurima A380 pargiga Emirates Airline, peavad teostama oma hiigellennukite remondi.

Singapore Airlinesi teatel pöördus Frankfurti teel olnud A380 tagasi pärast ligi 3 tunni pikkust lendu, kuna meeskond kandis ette probleemidest ühe Rolls-Royce Trent 900 mootoriga (mida on kokku neli).

Lennufirma sõnutsi tekkis probleeme õhuvooludega mootori ümber.

Airbus keeldus kommentaaridest.

2010. aasta novembris leidis aset kõige dramaatilisem A380ga seotud vahejuhtum, kui Qantase lennukil plahvatas lennu ajal üks mootoritest.

Lennuk sooritas hädamaandumise Singapuris ning Qantas peatas ajutiselt kõik lennud A380 tüüpi lennukitega.

Umbes samal ajal katkestas Singapore Airlines lennud kolme A380ga, et vahetada välja mõned Rolls-Royce’i mootorid, mille juures avastati õliplekke.

2010. aasta detsembris jõudis Austraalia transpordiohutuse amet järeldusele, et Qantase A380 mootor plahvatas tõenäoliselt õli süttimise tõttu.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles