Opeli tulevik tekitab kõhedust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel.
Opel. Foto: SCANPIX

Opeli nõukogu koguneb kolmapäeval arutama 5-aastast plaani, kuidas General Motorsile kahjumit tootev äri tulusaks teha – olukorras, kus turutingimused jätkuvalt raskenevad.

Juttu tuleb liigse tootmisvõimsuse kärpimisest. Samas ei ole kahe Financial Timesiga rääkinud allika sõnutsi konkreetsete mudelite tootmise lõpetamist ega ühe või enama tehase sulgemist veel lõplikult paika pandud.

Üks allikatest selgitas, et töö äriplaani kallal «alles käib» ning joon tõmmatakse alla kevade lõpuks.

Läinud nädalal ehmatas Opeli töötajaid Saksa lehes Handelsblattis avaldatud uudis, et «restruktureerimise puhul on eriliselt ohus» GMi tehased Bochumis Saksamaal ja Ellesmere Portis Inglismaal.

GMi Euroopa tehasenõukogu pani reedel firmale tungivalt südamele «alustada koheselt konstruktiivseid siseläbirääkimisi, välistamaks edasist kahju Opel/Vauxhallile».

«Ametiühingute arvates ei ole tarvis sulgeda ühtegi Euroopa tehast,» ütles liidu esindaja Ellesmere Porti tehases John Fetherston.

GM on lubanud austada viimaste ümberkorralduste raames antud tõotust, et enne aastat 2014 tehaste sulgemisi ega vabatahtlikke koondamisi ei tule.

Samas ei välista mullu Euroopas 747 miljonit dollarit kaotanud firma nimetatud meetmeid pärast mainitud tähtaja kukkumist.

«Me arutame jätkuvalt kasumisse jõudmise võimalusi ja midagi pole veel otsustatud,» ütles GM.

GM on keerukas olukorras, kuna eelmised poliitiliselt pingelised ümberkorraldused tõid kaasa turuosa kahanemise Euroopas.

Tookord sulges Opel oma tehase Antwerpenis ja koondas 8300 töötajat.

Praeguse seisuga on Opeli ülevõimsus Euroopas mõnedest konkurentidest väiksem. Kuna automüük Euroopas aga langeb, arvavad firma insaiderid, et vähemalt Bochumi tehas pannakse lõpuks ikkagi kinni.

Käesoleva aasta esimese kahe kuuga langes Opeli müük Euroopas 20 protsenti.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles