Eesti Loto jätkab oodatavate lotovõitude avaldamist müügikohtades

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lotopallid enne loosimise algust.
Lotopallid enne loosimise algust. Foto: SCANPIX

Eesti Loto juhatuse esimehe Heiki Kranichi sõnul jätkab lotofirma eeldatavate peavõitude avaldamist müügikohtades, kuna tarbijakaitseameti ettekirjutus müügikohti ei puuduta.

Eeldatavate lotovõitude avaldamise keeld jõustus täna lõplikult, kuna riigikohus ei võtnud menetlusse selle üle tarbijakaitseametiga vaielnud Eesti Loto kaebust.

Kranich ütles BNSile, et Eesti Loto peab pärast riigikohtu otsust ümber muutma oma meedialepingud, mis on sõlmitud ennustatavate peavõitude avaldamiseks meedias.

«Täiendavaid sekeldusi muidugi on veelgi, kuid üritame oma igapäevast töörütmi hoida,» sõnas Kranich. «Mis aga on olulisem, on see, et kindlasti mõjutab otsus ettevõtte majandustulemusi. Toodet, mille kohta olulise informatsiooni saamine on piiratud, ostetakse tõenäoliselt vähem. Kahjuks puudutab see otseselt hasartmängumaksu laekumisi riigieelarvesse ning sellest tulenevalt ka maksust finantseeritavate valdkondade rahastamist.»

Eesti Loto juht tõdes, et kohtuotsus on loomulikult täitmiseks ja seda firma ka teeb.

«Kuid meil on kahju, et otsus on langetatud sellisele tarbijakaitseameti informatsioonile toetudes, mida võib pidada kohut eksitavaks. Sidudes oodatava peavõidu teavituse meelevaldselt reklaamiga, toob tarbijakaitseamet argumendiks, et vastavalt seadusele ei tohi hasartmängu reklaam sisaldada üleskutset osaleda hasartmängus või külastada mängukohta ega teavet, mis võib jätta mulje, et hasartmängu mängimine on üldistes huvides kasulik või suurendab sotsiaalset edukust,» selgitas Kranich.

Tema sõnul soovib Eesti Loto juhtida veelkord tarbijakaitseameti tähelepanu asjaolule, et Eesti Loto oodatavate võitude teavitused ei ole sisaldanud üleskutset osaleda hasartmängus, üleskutset külastada mängukohta, teavet, mis võib jätta mulje, et hasartmängu mängimine on üldistes huvides kasulik ega teavet, et hasartmängu mängimine suurendab sotsiaalset edukust. «Tegemist ei ole olnud reklaamiga, vaid mängijatele antud olulise informatsiooniga mängude tingimuste kohta, mida oleme andnud järjepidevalt ning sõltumata oodatava peavõidu suurusest,» märkis Eesti Loto juht.

Eeldatavate lotovõitude avaldamise keeld jõustus lõplikult, kuna riigikohus ei võtnud täna menetlusse selle üle tarbijakaitseametiga vaielnud Eesti Loto kaebust.

Tallinna ringkonnakohus jättis mullu novembri lõpus jõusse Tallinna halduskohtu varasema otsuse, mille järgi puudub Eesti Lotol õigus avaldada lotomängude peavõitude eeldatavaid suuruseid. Seejärel esitas Eesti Loto kaebuse riigikohtusse, kuid see ei saanud neljapäeval menetlusluba ning seega varasemad kohtulahendid jõustusid lõplikult.

Tallinna halduskohus asus mullu augusti alguses avaldatud otsusega Eesti Lotole ettekirjutuse teinud tarbijakaitseameti poolele. Halduskohus nõustus, et seaduse järgi on hasartmängureklaam keelatud ning just sellena on lotovõitude avaldamine tõlgendatav.

Tarbijakaitseamet tegi mullu juunis ASile Eesti Loto ettekirjutuse, millega kohustas ettevõtet lõpetama Viking Lotto ja Bingo Loto ennustatava peavõidu kui keelatud hasartmängureklaami avaldamise.

Tarbijakaitseamet möönis reedel saadetud pressiteates, et riigikogu menetluses oleva hasartmänguseaduse muutmise eelnõuga võidakse Eesti Lotole kui riiklikule monopolile anda võimalus oma tegevuse reklaamimiseks, kuid praegune reklaamiseadus keelab hasartmängu reklaamimise ning see keeld puudutab kõiki hasartmängude korraldajaid.

Tarbijakaitseamet juhtis tähelepanu ka 2010. aastast pärit Euroopa kohtu hasartmängumonopoli ja reklaami puudutavas kohtuasjas tehtud otsusele, mis sedastab, et riikliku monopoli staatuses oleva hasartmängukorraldaja reklaam peaks olema mõõdukas ja rangelt piiratud, et vältida tarbijate suunamist hasartmängude juurde. Samuti ei tohiks kohtu otsuse järgi selline reklaam tekitada tarbijates positiivset muljet, et kogutud tulu kasutatakse üldise huvi eesmärgil, ega muuta mänge atraktiivseks märkimisväärsete võitudega peibutamise abil, teatas tarbijakaitseamet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles