Innovatsioone on igas suuruses

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Innovatsioone on igas suuruses. Sageli liidetakse selleks kaks või enam ideed kokku, et saada kolmas.



Tänapäevases kaootilises ärimaailmas on innovatsioonist saanud peamine tõukejõud, mis kiirendab kasvu, suurendab tulude jagamist ja võib koguni tagada ellujäämise! Sellest on järjest enam kujunemas põhitegur, mis aitab firmadel tulla toime kahjulike tehnoloogiatega, toodete lühikese elueaga, üliterava konkurentsiga, vajadusega vahetada tooteid välja varem, ning laskemoon, et uutele konkurentidele vastu seista.


Innovatsioon ei seisne vaid leiutamises, taasavastamises ja uute ideede väljahaudumises. Ning see ei tähenda ka pelgalt uute toodete või teenuste loomist, vaid toob esile olemasolevate peidus väärtused, ergutades äritegevust ilma seda täies mahus ümber kujundamata. See on distsiplineeritud protsess, mille käigus genereeritakse idee, et luua märgatavat majanduslikku väärtust ja parandada kliendikogemust.



Kutsuge oma meeskond kokku ja laske neil mängida kombinatsioonidega väga erinevatest valdkondadest. Mida veidram on kombinatsioon, seda originaalsemad ideed selle põhjal tekivad.

Innovatsioonid põhinevad uute ideede loomingulisel kombineerimisel ettekavandatult, juhuslikult või mõlemal moel. Ajakiri Forbes koostas nimekirja 85 innovatsioonist, mis on muutnud seda, kuidas me elame ja töötame. Selles nimekirjas on 1924. aasta parima innovatsioonina toodud külmutatud toit, millele järgneb 1947. aastal mikrolaineahi ja esimene elektrooniline digitaalarvuti aastal 1942 ning loomulikult Pong (esimese põlvkonna videomäng) aastal 1972. Kõik need olid kahtlemata nii tähtsad leiutised kui ka tähtsad innovatsioonid, mis on muutnud meie elu. Firmad on alati huvitatud uusi tooteid sisaldavatest põrutavatest innovatsioonidest, mille abil konkurendid seljataha jätta. Kuid väiksemad innovatsioonid, mis aitavad tulusid suurendada või natuke kulusid kokku hoida, jäävad neil sageli kahe silma vahele.

Hea näide organisatsioonist, mis täiendab oma tooteid mitte ainult suurte, vaid ka väiksemate innovatsioonide abil, on Toyota. Paljud Toyota innovatsioonid on väiksed ja sageli teenivad eesmärki parandada nende täppislogistikat. Tulemused on aga olnud võimsad: Toyota on jätkuvalt maailma üks tulusamaid autotootjaid, ehk isegi kõige tulusam.

Olgu tegu väikse või suure innovatsiooniga, sageli on see kahe või enama idee liitmine kolmandaks, kusjuures kaks pluss kaks võib võrduda ka viiega. Üks muinasaegade suurimaid avastusi oli, et sulatades kokku kaks pehmet metalli, raua ja tina, saab tulemuseks kõva sulami pronksi. Sarnaselt sündis trükipress siia ilma kahe väiksema leiutise, mündivermija ja veinipressi summana. See on nagu kokanduses erinevate roogade kombineerimine. Ainus küsimus on, mida ja kuidas kombineerida.

Celebdaq on kentsakas kombinatsioon – BBC-le kuuluv „kuulsuste väärtpaberibörs“. Nende kodulehel saad omandada enda valitud avaliku elu tegelase kohta ilmuvate meediaartiklite tulevikuoptsiooni ning siis jälgida oma optsiooni väärtuse tõusmist või langemist. See BBC loodud ajakirja Hello ja väärtpaberitehingute ühendus on äärmiselt populaarseks osutunud radikaalne innovatsioon.

Pea iga uus idee on teiste ideede süntees. Niisiis on erinevate võimaluste kombineerimine tõhus moodus genereerida ideid. Kutsuge oma meeskond kokku ja laske neil mängida kombinatsioonidega väga erinevatest valdkondadest. Kalduge äärmustesse. Kuidas saaksite ühendada oma võtmekontseptsiooni juhuslike toodete, teenuste, kohtade, isikutega jne? Mida veidram on kombinatsioon, seda originaalsemad ideed selle põhjal tekivad. Innovatsioon vajab juhuslikke inspiratsiooniallikaid, alates inimeste jälgimisest kuni veidrate helideni, mis õhukonditsioneerist kostuvad.

Ühe innovatsiooni lugu oli järgmine. Viini helilooja Frank Schubert ammutas sageli muusikalist inspiratsiooni oma kohviveskist. Ta tõlgendas kohviveski kaootilisi helikõrgusi ja rütme muusikakäikudena. Kui ta kohvi jahvatades kuulis midagi „originaalset,“ läks ta otse klaveri juurde, et otsida üles noodid ja fraasid, mis meenutaksid kohviveskist kostunud helisid. Sellist kuulmist nimetavad psühholoogid kõla-assotsiatsiooniks. Nii et järgmine kord, kui su naaber teeb müra, võta teda kui innovatsiooniallikat!

Vaata ka http://mootee.typepad.com/innovation_playground/

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles