Kuidas olla uuenduslik tootega, mis eristub konkurentidest vähe?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uuenduslikkuse ja konkurentidest eristumise vajadusest räägitakse palju. Näited kipuvad tavaliselt olema valdkondadest, mis juba oma olemuselt on uuenduslikud, näiteks tehnoloogiaga seotud valdkonnad. Vähem on häid näiteid sellest kuidas olla uuenduslik mõnes traditsioonilises valdkonnas, kus infotehnoloogiaga on kokkupuudet vähem ning toode on juba oma olemuselt konkurendiga äravahetamiseni sarnane - näiteks tanklad, esmatarbekaupade müüjad. jalgrattalaenutus või maitseainete müümine. Just viimase valdkonna - maitseainete müümise - kohta alljärgnev knowledge@Whartonist pärinev lugu ongi. Loo rääkis 1889 aastal asutatud maailma suurim maitseainete tootja - McCormicki - juht Alan D. Wilson.

Mõned olulisemad nopped sellest loost on esitatud allpool, kogu intervjuud on võimalik vaadata, kuulata või lugeda aga Knowledge@Wharton lehel (vt link siin artikli lõpus):

  • Meie uuendustes on kandev roll uute toidutrendide otsimises ja nende kodutarbijatele kättesaadavaks tegemises. Äriklientide osas teeme tihedat koostööd peakokkade ja toidutehnoloogidega - loome koos nendega uusi trende - see aitab meil esirinnas püsida. Anname paar korda aastas isegi välja kogumikku mida võiks nimetada \"Maitse prognoosid\" - ennustama seal meie valdkonna lähima paari aasta trende.
  • Teine arendustegevuse suund on mugavus. Näiteks komplekteerime maitseainekomplekte vastavalt mingile konkreetsele retseptile - ostja saab mugavalt kätte kõik selle retsepti jaoks vajalikud maitseained.
  • Välisturu valikul on meie peamine huvi saada teada kuidas inimesed seal süüa teevad, millised on kombed. Näiteks maitseainete turg Hiinas on palju väiksem kui võiks eeldada, sest nad kasutavad söögitegemisel pigem kanapulbrit ja puljongikuubikuid. Seetõttu oleme seal turul pannud rohkem rõhku lääne toodetele nagu ketšup, salatikastmed ja keedised.
  • Müüme 40% väljaspool USA-d ning seetõttu jälgime uusi turgusid hoolega. Uus ja huvitav turg on India - maitseainete kasutamine on seal osa kultuurist. Keskmine India tarbija kasutab aastas neli korda enam maitseaineid kui ameeriklane. Aga see on väga korrastamata turg - palju maitseaineid ostetakse tänaval. Kui aga elatustase kasvab vajatakse ka stabiilse kvaliteediga tooteid.
  • Turundustegevuse oluline osa on ka retseptide avaldamine - kui inimesed leiavad uusi põnevaid retsepte, siis tekib nendel vajadus ka uute maitseainete järele ja meie müük kasvab.

Allikas: knowledge@Wharton 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles