Ärimudel: internetikaubandus vähendab tootmiskulusid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kätte on jõudmas mitteorganisatsioonide aeg (ingl.k unorganizations), kirjutab John Steen blogis Blogging Innovation. Parim näide, kuidas infotehnoloogia nutikas kasutamine on muutmas järjekordset tootmisvaldkonda on Austraalia online elektroonika müüja Kogan.

Ettevõte sai alguse asutaja Ruslan Kogani ideest muuta kaupade hind läbipaistvamaks ja soodsamaks ning vähendada vahendajate ja finantseerijate hulka ning tähtsust tarneahelas. Firma peamine idee on, et kui ostja tellib ja tasub kauba eest enne tootmist, siis peaks hind olema märgatavalt odavam kuna ta rahastab tootmist ise. Kogan ühendab elektroonika ostja Austraaliast Hiina tootjaga ja loob seeläbi sisuliselt täiesti uue väärtusahela ja uue turu, jättes välja mitmed vahendajad, müügimehed ja finantseerijad.

Kogan loob väärtust mõlemale osapoolele - lõpptarbija on rahul kuna saab parema hinna (vahendajaid on vähem), tootja on rahul, sest Kogani hinnastamismudelid aitavad tootjal vähendada finantskulusid.

Ruslan Kogan on veendunud, et see on jaekaubanduse lähitulevik - me ei vaja enam suuri organisatsioone info hankimiseks, haldamiseks ning tegevuste tegemiseks, selle saab kõik korraldada infotehnoloogia abil.

Tundub, et ärimudel töötab - ettevõtte käive 2010 aastal oli 18 miljonit dollari ning, mis veel olulisem - mitmed suured Austraalia jaemüügihiiud on avaldanud arvamust, et valitsus peaks sellise ebaausa konkurentsi keelama.

Täpsema info saamiseks soovitame kindlasti vaadata:

  • Kiire ülevaade Kogan äriideest: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FCSpcwPDD7E
  • Asutaja Ruslan Kogani intervjuu Sky Newsile: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MT63lNhm-iY
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles