Ecoprint võlus rohelise mõtteviisi müügivõtmeks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Trükikoja Ecoprint asutajad panid oma rohelise maailmavaate nutikalt ettevõtte eduks tööle. Tänaseks on firma saanud keskkonnaauhindu siin ja sealpool piiri ning välisturgudele minnes on firma keskkonnategevused selge konkurentsieelis. 

Ecoprindi ajalugu algab tegelikult sellenimelise ettevõttena alles 2008ndast aastast, kui liitusid trükifirmad Triip, Guttenberg ja Repro. Neil kolmel aga on ette näidata 17 aastat tegutsemist Eesti trükiturul.

Ecoprindi „Roheline trükis“-brändinime kandvad trükised valmivad omalaadses „rohelises“ tootmis- ja kontorihoones, mis kasutab tuult elektrienergia ja päikest soojusenergia tootmiseks. Ettevõtte keskkonnateadlikkus on aastate jooksul pärjatud paljude auhindadega, samuti on ettevõttel olemas rahvusvaheliselt tunnustatud keskkonnasertifikaadid.

Ekspordikogemust on Ecoprindil paar aastat. Eelmisel aastal tuli ligi veerand ettevõtte käibest ekspordist Norrasse ja Rootsi, enne seda oli eksport nullilähedane. Aastakäive on Ecoprintil 2 miljonit eurot, tööd saab 35 inimest.

Ecoprindi tegevjuhi Erika Ilissoni sõnul on keskkonnasõbralik tootmine olnud ettevõtte asutajate jaoks esialgu pigem maailmavaateline küsimus kui taktikaline positsioneerimine. Tõsi, ettevõtte kasvades on sellest saanud järjekindel tegevussuund, milles pidevalt areneda.

Mõistagi „müüb“ välisturgudel Ecoprindi keskkonnalane tegevus. „Jah, see on aidanud meil avada uksi,“ ütleb Ilisson. „Kui me ei oleks ennast rohelisena positsioneerinud ja meil ei oleks neid rahvusvahelisi tunnustusi ning keskkonnasertifikaate, siis me võibolla täna Skandinaavias ei müüks.“

Ta möönab, et suuresti on see ka klientide surve, et ettevõte on keskkonnaalaselt sertifitseeritud. „Klient tahab osta sertifitseeritud ettevõttelt, niiet kui müüa tahad, tuleb see saada,“ räägib ta. „Muidugi on see rohkem ELi riikide teema, Ida poole saaks ehk ka ilma sertifikaatideta müüa.“
Potentsiaalsed püsikliendid käivad enne lepingu sõlmimist ka oma silmaga üle vaatamas, kuidas Ecoprindi keskkonnalahendused töötavad. „Vaatavad meie tehnoloogiaid, kuidas me nt prügi käitleme, milline on meie tehniline võimekus,“ räägib Ilisson. Otseloomulikult on „roheline“ mõtteviis levinud ka Ecoprindi töötajate seas – prügi sorteerimine kontoris on igapäevane asi juba aastaid, kevadeti käiakse metsa istutamas, tööle sõidetakse võimalusel jalgratastega või mitmekesi ühes autos.

Kas rohelisus võimaldab ka toote eest kõrgemat hinda küsida? „Ei arva, et see nii oleks, hinnasurve ja konkurents trükinduses on nii suur, et see pole võimalik,“ sõnab Ilisson. „See on pigem müüt, et keskkonnasõbralik tootmine on kulukas ja „roheliselt“ valmistatud toode peaks tingimata kallim olema. Tegelikult on keskkonnasõbralik tootmine hoopis säästlikum.“

Ecoprint on saanud EASilt toetust Norra ja Rootsi turule minekuks. See on olnud väga abiks eelkõige külastusvisiitide korraldamisel. „Oleme ekspordimahtusid viimasel aastal varasemaga võrreldes mitmekordistanud. Seega hindame oma esimest aktiivset eksportturgudele sisenemise aastat edukaks,“ ütleb Ilisson.

Uute eksporditurgude uurimiseks on palju palju võimalusi, kuid Ecoprint keskendub pigem personaalsele müügile, mitte aga messidel osalemisele ja kulukatele reklaamitegevustele. „Panustasime korraliku ekspordiplaani koostamisse, analüüsisime oma tooteportfelli, võimalikke logistikaskeeme ning sellest tulenevalt profileerisime oma potentsiaalsed kliendid,“ selgitab Ilisson. „Selline toimimisviis on ennast õigustanud. Müügikontaktide leidmine on rohkem tehniline küsimus, kõigil arenenud turgudel on erinevaid võimalusi kontaktandmebaaside hankimiseks.“
Aga õppetund välisturgudelt? „Selgeks oleme saanud, et Eesti tootmisettevõtete maine ei ole Skandinaavias väga laialdaselt tuntud. See tähendab, et ennast tuleb pidevalt tõestada,“ vastab Ilisson.

Eksport on Ecoprindile uus ja oluline suund. Veebruaris palkas ettevõte ekspordijuhi, kelle koordineerida on eksportturgude tegevused. Eksportturgude geograafiat on samuti kavas laiendada. Keskkonnasäästlikkus jääb, suuremad investeeringud masinaparki tegi firma paar aastat tagasi, sel aastal on plaanis investeerida põhiliselt IT lahendustesse ning töökeskkonna parandamisse. Kui aga ekspordisuunal laabub kõik plaanipäraselt, pole välistatud ka investeeringud uutesse tootmisseadmetesse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles