Eduka ärimudeli laiendamine: elu peale t-särke

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Jake Nickell ja Jacob DeHart asutasid Threadless\'i peale seda kui nad kümme aastat tagasi ülikoolist välja kukkusid. See oli kuus aastat enne seda kui 2006 aastal hakati esimest korda rääkima crowdsourcing\'ust kui ärimudelist.

Tegemist ei ole klassikalise firmaga - Threadless on segu tootmis- ja müügiettevõttest ning sotsiaalvõrgustikust. Firma algne idee oli luua kodulehekülg, kuhu kunstnikud saavad üles laadida oma t-särgi disaini ning kasutajad valivad välja need, mis neile meeldivad. Parimad särgid trükitakse ja müüakse 18-24 dollari eest. Kunstnik saab tööasuks 2000 dollarit ja 500 dollarilise krediidi Threadlessi kaupluses. Kuna pakutakse vaid neid tooteid, mida kliendid tahavad, on äri olnud kasumis asutamise hetkest alates.

Nüüd on firma hakanud oma kogemust katsetama ka teistes valdkondades - selle aasta juulis aidati Dellil oma arvutite disaini kohendada, veel enne seda kasutas nende teenuseid oma toodetele uue disaini saamiseks sandaalitootja Havaianas. Nii Dell kui Havaianas on tulemustega rahul.

Threadless on arhetüüpne crowdsourcing\'u firma, nad on klienditeeninduse ja turunduse mõtestanud lahti senisest palju sügavamal tasemel, ütleb selle termini autor Jeff Howe, kes on kirjutanud ka raamatu \"Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd Is Driving the Future of Business\". 

Threadless\'i mudel põhineb disaineritel, kes levitavad infot firma kodulehel olevate toodete kohta. See omakorda viib selleni, et disainid, mida pakutakse on kvaliteetsed. Ettevõtte äri õitseb - näiteks augustis külastas nende lehte 2,5 miljonit unikaalset külastajat, mis on 50% rohkem kui aasta varem ning oma käibekasvu väljendavad nad kahekohaliste numbritega. Firmal on täna Chicagos palgal 51 inimest, lisaks veebile tegutsetakse kahes kauplus ning peetakse plaani oma tegevust veelgi laiendada. Selleks otsitakse uusi koostööpartnereid, kes aitaks neil oma tegevusvaldkondas laiendada. Äkki nad otsivad Sinu firmat?

LOE SIIT: http://www.businessweek.com/magazine/content/10_39/b4196024715129.htm

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles