Innovaatilised start-up firmad jälle muusikatööstuse ärimudeli kallal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pidage need kolm nime meeles - dizzyjam.com, muzu.tv ja The Vynyl Factory. Briti ajaleht Telegraph ennustab, et nendest firmadest saab alguse muusikatööstuse uus revolutsioon.

Dizzyjam.com on briti firma, mis peale mp3-de võidukäiku tahab raputada muusikatööstuse teise suure tuluallika - t-särkide tootmise - aluspõhimõtteid. Suurtel ja tuntud bändidel pole probleemi - tootjatelt suurte koguste tellimine ei käi üle jõu - aga karjääri alguses olevad bändid seda endale lubada ei saa. Esiteks on kulud suured ja teiseks on raske nõudlust ennustada. Dizzyjam.com aga pakub noortele bändidele võimaluse laadida oma särgi disain üles e-poodi ja hakata seda kohe reklaamima. Särk toodetakse alles siis kui ostja olemas. Aasta tagasi püsti pandud firma pakub täna üle 3 500 särgi enam kui 100-lt bändilt.

Muzu.tv on muusikavideote portaal, mis jagab reklaamitulusid bändidega, kes oma videosid portaali kaudu levitavad. Hetkel pakutakse enam kui 85 000 videot, mida vaadatakse üle 5,5 miljoni korra iga kuu. Populaarsuse kasvule on kaasa aidanud ka klassikalise videote jagamise (ingl.k.embed) võimaluse pakkumine ja sellest tulenev nende videote lai levik sotsiaalmeedias.

The VinylFactory edu tuleneb aga vinüülide ümberpositsioneerimisest. Firma, mis ostis vinüülide tootmise EMI-ĺt, toodab täna 25 000 plaati nädalas ja annab tööd 50 inimesele, müüb vinüülplaate kui \"füüsilist\" muusika elamust. Oma osa eduloos on ka toodete vingel graafilisel disainil ja asutatud galeriil. Eelmise aasta käive oli firmal 8 miljonit naela.

Milline on Sinu plaan oma valdkonnas revolutsiooni korraldamiseks?


Loe: Telegraph

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles