Blogide kasutamisvõimalused

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Üks oluline aspekt, miks igas suuruses korporatsioonid blogivad, on soov ennast klientidega võrdsustada. Näiteks Microsoftil on ca 78 000 töötajat, kellest üks osa peab pidevalt suhtlema klientidega. Aastakümnetega oli Microsofti imago muutunud selliseks, nagu suurkorporatsioonidel ikka – suur ja kauge firma, kus töötavad robotid, kes rabelevad päevast päeva kasumiprotsendi kasvatamise nimel. Kliendihalduritel oli raske võita uute klientide usaldust, sest inimeste eelarvamus Microsofti suhtes oli suur.



Paljudel inimestel on oma lemmikblogi, mida ta külastab vähemalt korra päevas ning usaldab täielikult. Tema jaoks on see hubane kodupood, mille müüjat ta usub.

Tänaseks on see kujutluspilt paljuski muutunud, sest Microsofti töötajad räägivad inimestega seal, kus nad on, ja selles keeles ning viisil, mida kõige paremini mõistetakse. Muutuse põhjus pole aga mitte selles, et suhtlusstiili oleks kardinaalselt muudetud või inimesi saadetud käitumiskursustele, vaid

PR 2.0

oskuslik kasutamine. Teisisõnu – blogimine on Microsoftis

cool

ja soovitatav ning osalt just seetõttu on ka Microsoft ise

cool.

Sihtgrupile lähemale liikumine on aidanud muuta ettevõtte imagot soovitud suunas.



Blogid kui müügikanalid


On vana tõde, et inimesed ostavad kõige parema meelega kodu lähedalt hubasest poest. Technorati jälgib praegu 113 miljonit blogi, kuid blogosfääris võib tegelikult olla kuni kaks korda rohkem blogisid. Paljudel inimestel on oma lemmikblogi, mida ta külastab vähemalt korra päevas ning usaldab täielikult. Tema jaoks on see hubane kodupood, mille müüjat ta usub. Osa ettevõtteid on seda taibanud ja rakendanud blogijad oma marketingivankri ette. Müügi suurendamiseks ei ole vaja samasse blogisse luua veebipoodi, piisab, kui veebikirjanik kiidab toodet. Marketingikulud? Nullilähedased. Tulemus? Oskusliku tegutsemise korral kõiki ootusi ületav.


Teine võimalus on luua korporatiivblogi, mis näitab firmat trenditeadliku, avatud ja usaldusväärse ettevõttena.



Blogid suhtekorralduses

Blogosfääris liigub väga palju inimesi ja veel rohkem infot. Et pinnale jääda ja ennast kuuldavaks teha, kasutavad paljud suhtekorraldajad blogijaid sõnumi edastajatena. Mitmel suhtekorraldajal on ka endal blogi, mis suurendab nende väärtust ja usaldusväärsust kaasblogijate (sõnumi levitajate) silmis. See aitab omakorda kaasa seatud eesmärkide saavutamisele.



Blogides olevad kommentaarid on väärtuslik infoallikas: ühest küljest annavad need aimu sihtrühma arvamustest ja eelistustest, teisalt joonistub selgelt välja blogijate suhtlus- ja mõjuringkond, mida on väga kasulik teada PR-tegevusi planeerides. PR 2.0 strateegiaid ellu viies tasub meeles pidada, et kommentaaride hulk peegeldab blogi populaarsust.



PR 2.0 lühike ajalugu teab mitut viga, mida suhtekorraldajad on blogijatega suheldes teinud. Eestist meenub firma, kes pakkus tehnoloogiablogijatele testimiseks mobiiltelefone, lubades need positiivse ülevaate kirjutamise eest endale jätta. Tulemuseks oli üsna laiaulatuslik kära teemal „meid peetakse äraostetavaks”. Võib-olla polnud see konkreetsel firmal isegi mitte plaanis, kuid hoolimatu ja mõtlematu suhtumine maksis siiski kurjalt kätte. Suhtekorraldajatel on blogijatesse soovitatav suhtuda nagu ajakirjanikesse, kuid pidades samal ajal meeles, et tegemist pole siiski professionaalsete ajakirjanikega, ning arvestades kõiki meediumi eripärasid. Telefoniaparaadi ülevaated jäid seekord paraku kirjutamata.



Sotsiaalsed võrgustikud


Nii nagu blogid ei ole ainult teismeliste maailmavalu peegeldavad veebipäevikud, vaid aitavad kasumit teenida ja sõnumit levitada, on ka sotsiaalsed võrgustikud suhtekorralduses ja turunduses äärmiselt olulised tööriistad.



Eesti kõige populaarsem näide

Social
Networking

’u lehekülgedest on kindlasti Rate.ee, mille sihtgrupp on noored. Teine äärmiselt populaarne lehekülg on Orkut, kus on väga suur eestlaste kommuun. Ülemaailmselt on kuulsaimad Facebook, MySpace, LinkedIn ja Secondlife. Neil kõigil on oma eripära ja suunitlus, kuid see ei tähenda, et üks inimene ei võiks kõigiga liituda. Sotsiaalsed võrgustikud mitte ainult ei ühenda vanu tuttavaid omavahel, vaid koondavad inimesi virtuaalsetesse klubidesse ja sõprusringkondadesse. Personalispetsialistid on juba avastanud, kui väärtuslik allikas võib olla näiteks Orkut või Rate.ee uue töötaja kohta info hankimisel. Usun, et tänu Orkutile on jäänud tegemata nii mõnigi vale otsus. Samasugust väärtust pakuvad need leheküljed ka suhtekorraldajatele, kes saavad nende abil kaardistada ajakirjanikke ja mõjuisikuid, uurida nende kohta taustainfot ja selgitada välja eelistusi.



Sotsiaalsete võrgustike kasutamisel tasub meeles pidada, et ka ajakirjanikud kasutavad neid oma igapäevase töövahendina. Seepärast on kasulik oma profiil, sõprade nimekiri, virtuaalsed kogukonnad ja muu informatsioon kriitilise pilguga üle vaadata. Samuti on soovitav mõelda, kas tasuks lahus hoida töö- ja koduprofiil ning -sõbrad. Seda nii suhtekorraldajatel kui ka firmajuhtidel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles