Raamatu tutvustus: John Kotter, Lorne Whitehead `Ideemüük`

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Maadled lahendamist vajava väljakutsega ning leiad lahenduse. Hea lahenduse, mille üle oled õnnelik. Tead, et see muudab sinu ja terve organisatsiooni edasist tegevust. Oled elevil, oled vaimustuses, oled õnnelik. Kutsud inimesed kokku, räägid neile oma ideest, ootad entusiastlikke reaktsioone… …saad pearaputused, kahtlevad pilgud, kiuslikud küsimused. Enne kui arugi saad oled oma idee lasknud avalikult risti lüüa. Teeb murelikuks?

Muretsema peaksid siis kui sinu sellise tegutsemise peale sellist reaktsiooni ei tuleks – see tähendaks, et su idee on kõigile arusaadav ja aktsepteeritav. Ühesõnaga igav. Liiga tavaline. Selline, mis ei vii sind sinna kuhu soovid. Aga sellest see raamat ei räägi. See raamat räägib sellest kuidas erakordseid ideid oma kaaslastele maha müüa, kuidas ennast ettevalmistada ning seeläbi vältida erakordselt hea idee avalikku hukkamist.

Professor Kotteri värske raamatu „Buy-In“ on nagu kolleegide kasutamise manuaal – toob välja tüüpsituatsioonid ja annab sulle lahendused nendega toime tulemiseks. Muidugi võib seda, nagu iga tööriista, ka valel otstarbel edukalt kasutada – sel juhul saab sellest raamatust algaja demagoogi aabits.

Raamat on jagatud kaheks osaks – esimeses osas jutustatakse meile lugu ühe raamatukogu aitamise projektist, teises osas ollakse analüütilised ning näidatakse mis tegelikult juhtus ja mis hoovused lõpptulemust mõjutasid. Selline ülesehitus on hää ja praktiline – alguses on see võimalik kiirelt läbi lugeda ja hiljem on võimalik vajalikud juhtnöörid kergelt üles leida.

Kotteri peamine idee seisneb selles, et on olemas 24 tüüpilist vastuväidet, mida uue idee ründajad kasutavad. Lihtsustatult võib need jagada nelja gruppi:

  • hirmutamine – aga mis siis kui juhtub sündmus x;
  • edasi lükkamine – hea mõte, aga enne elluviimist võiks ära oodata kuni y juhtub;
  • segaduse tekitamine – aga kas oled mõelnud ka x, y ja z peale;
  • sõnumitooja ründamine – isiklike argumentide kasutamine idee esitaja vastu.

Raamat annab põhjalikud juhised koos selgituste ja näidetega kuidas neid vastuväiteid tõrjuda. 24 vastuväidet on loomulikult lihtsustus – eriti kui arvestada seda, et reaalses elus kipuvad ründajad neid kombineerima ning esitama mitu väidet üheskoos. Samas, tundes hästi neid tüüpväiteid suudad ka keerulisemad kombinatsioonid lahti hammustada.
Lisaks antakse ka juhised kuidas tõrjetööd tõhusalt teha:

  • Valmistu vastuväideteks – vaata neid tüüpilisi vastuväiteid ja mõtle milliseid võidakse sinu vastu kasutada, valmistu neid tõrjuma.
  • Kutsu idee esitluse juurde kindlasti need, kes on kõige suurema tõenäosusega sinu idee kõige suuremad kriitikud – just nende vastupanu pead ju murdma.
  • Kohtle kõiki austusega ning vasta ka kõige ägedamatele ja jaburamatele rünnakutele. Tee seda lühidalt ning ära lasku vaidlusesse.

See raamat on iga edasipürgiva inimese jaoks must read :-).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles