Stephen M. R. Covey ja Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust: The one thing that changes everything”

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
\"\"

Usalduse tähtsus on seoses äri globaliseerumise, toodete elutsükli lühenemise ning tempo tõusmisega oluliselt kasvanud. Usalduse abil on võimalik saavutada, et kliendid saavad toodete ja teenuste peamisteks turundajateks.



Kesine usaldus toob kaasa kõrgema omahinna ja protsesside aeglasema kulgemise ja vastupidi – suurem usaldus viib kiirema tulemuste saavutamiseni ja aitab vähendada kulusid.

Covey käsitluses on usaldus tulemuste saavutamise vahend ja tulemused omakorda on veenev tõend praktilistele äriinimestele ja ka töötajatele, et selle organisatsiooniga tasub seotud olla. Usaldusel on oma osa kõiges, mida me teeme praegu, ja meie praeguste tegude ja suhete kaudu mõjutab see meie tulevikku. Kesine usaldus toob kaasa kõrgema omahinna ja protsesside aeglasema kulgemise ja vastupidi – suurem usaldus viib kiirema tulemuste saavutamiseni ja aitab vähendada kulusid.



Autorist nii palju, et sellel „Efektiivsete inimeste 7 harjumuse” raamatu autori Stephen Covey poja kirjutatud raamatul on seoseid tema isa väga loetud raamatuga. See on seesama poeg, kellele isa delegeeris maja ümbruse korrashoidmise. Nüüd saame seda lugu lugeda poja poolt vaadatuna: mis siis selle koristamise nii raskeks tegi. Raamat on üles ehitatud samade printsiipide kasutamisele, need pole kuhugi kadunud. Poeg näitab, kuidas neid rakendada usalduse saavutamiseks ja sellega oma ettevõtte ja tegevuse edukamaks muutmiseks.



Ühine on see, et nagu efektiivsed harjumused jagunesid iseendaga seonduvateks – võit iseendas – ja teistega seonduvateks – avalik võit –, on usaldus vaja kõige pealt saavutada iseenda suhtes ja alles seejärel saavad teised sind usaldada. Seega kõigepealt peaksime me suutma pidada iseendale antud lubadusi – ei osta enam ühtegi loteriipiletit või ei tarvita enam alkoholi. Seejärel on võimalik saavutada ka teiste usaldus, rakendades selleks selliseid käitumisprintsiipe nagu otsekohesus, austus teiste suhtes, tegutsemise läbipaistvus, lojaalsus, paremaks muutumine, ootuste selgitamine, vastutuse võtmine, tähelepanelik ärakuulamine, sõnapidamine ja teised.



Autor ei piirdu selle tasemega. Edasi leiavad käsitlemist usaldus organisatsiooni, turu ja ühiskonna vastu. Ja vastupidi, kuivõrd usaldatakse inimest organisatsioonis. Näiteks kui mitu allkirja tuleb koguda, enne kui on õigus organisatsioonilt pliiatsit saada: selle asemel et sildu ehitada, ehitatakse liiga palju müüre. On ühtemoodi rumal usaldada kõiki või mitte kedagi usaldada. Ka usaldust tuleb jagada vastavalt kõverale, kus ühes otsas on usaldamatus ja teises mitteusaldamine. Seal vahel on tark usaldus, mis ongi eesmärk.



Covey arvates on usalduse arendamine valdkond, kus me saame midagi ette võtta ja saame seda teha kohe.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles