Jaemüük kosus aastaga 15 protsenti

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige paremini läks äri riide- ja jalatsipoodidel.
Kõige paremini läks äri riide- ja jalatsipoodidel. Foto: SCANPIX

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes selle aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 15 protsenti.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes pöördus jaemüük tõusule 2011. aasta veebruaris ja näitas 2–6 protsendi piires stabiilset kasvu aasta lõpuni, teatas statistikaamet. Tänavu jaanuaris jaemüügi kasv kiirenes, mida mõjutas nii 2011. aasta jaanuari madal võrdlusbaas kui ka uute jaekaubandusettevõtte asutamine.

Selle aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 316,6 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2011. aasta jaanuariga võrreldes 22 protsenti. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustel, kus müük kasvas aastases võrdluses 29 protsenti.

Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas ning jaanuaris toimunud soodusmüügikampaaniad. Hästi läks ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2011. aasta jaanuariga võrreldes 28 protsenti.

Mõnevõrra paranes müük ka spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus eelmise aasta jaanuariga võrreldes suurenes jaemüük vastavalt 18 ja 17 protsenti.

Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta jaanuariga võrreldes 11 protsenti. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta väga madal võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui 2011. aasta alguses oli toidukaupade aastane hinnatõus 11–13 protsenti, siis viimasel kolmel kuul on see püsinud stabiilselt nelja protsendi piires.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele.

Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes kaks protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 389,2 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 81 protsenti. 2011. aasta jaanuariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades viiendiku, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes ligi viiendiku (18 protsenti).
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles