Pankade tegevuse kohta esitati mullu rekordiliselt kaebusi

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank
Swedbank Foto: Toomas Huik

Finantsinspektsioon sai möödunud aastal pangateenuste kohta kõige rohkem kaebusi läbi tegevusajaloo. Samas on 2010. aastaga võrreldes varakindlustust, kaskokindlustust ja kohustusliku liikluskindlustust puudutavate kaebuste arv enam kui poole võrra vähenenud.

Kui 2010. aastal kaevati võrdselt kindlustusseltside ja pankade tegevuse peale, siis möödunud aastal moodustasid kaebused pankade tegevuse kohta kaks kolmandikku kõikidest klientide pöördumistest.

Kokkuvõttes aga 2011. aastal finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv varasemate aastatega võrreldes kahanes.

Finantsinspektsioonile esitati kõige rohkem kaebusi Swedbanki tegevuse kohta, turuosa arvestades esitati kaebusi rohkem ka Nordea ja Sampo tegevuse peale.

Probleemid pankadega olid seotud peamiselt arvelduste ja laenudega. Kliendid olid rahulolematud näiteks sellega, kuidas pank neid hinnakirjamuutustest teavitas.

Samuti ei olnud kliendid rahul viisiga, kuidas teavitati käendajaid sellest, kui laenusaajal tekkisid makseraskused. Pahameelt tekitas ka juurdepääsu piiramine pangateenustele konto arestimise tõttu ning juhtumid, kui pank krediitkaardilepingu ühepoolselt üles ütles.

Jätkuvalt valmistasid klientidele muret makseraskustest tingitud probleemid, sealhulgas probleemid laenulepingu osapooli rahuldava kokkulepe saavutamisel tekkinud makseraskuste ületamiseks.

Kindlustusvaldkonnas esines traditsiooniliselt kõige rohkem vaidlusi kahjuhüvitiste suuruse määramise üle. Kaebused olid seotud ka kindlustustingimuste erineva tõlgendamisega kindlustuslepingu poolte poolt ning kindlustusvõtja rahulolematusega, kui kindlustusselts kahjuhüvitise maksmisest keeldus.

Kohustusliku kogumispensioni osas ei oldud rahul fondi tootlusega, samuti oli kaebusi ebakohaste kauplemisvõtete kohta pensionifondide turustamisel.

Finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv kasvas alates 2008. aastast kuni möödunud aastani. Kui 2007. aastal esitati finantsjärelevalvele 82, siis 2008. aastal 153 kaebust ning 2010. aastal laekus kokku 181 kaebust. 2011. aastal kaebuste arv kahanes, finantsjärelevalvele esitati kokku 148 finantsteenuste kliendikaebust.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles