Arengukava: aastal 2025 ekspordivad Eesti firmad Aasiasse sama palju kui impordivad

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Konteinerid Paldiski Lõunasadamas.
Konteinerid Paldiski Lõunasadamas. Foto: Liis Treimann

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valmistatud «Aasia programmi» kohaselt peaksid Eesti firmad eksportima Aasiasse sama palju kaupu kui sealt impordivad.

Möödunud aasta kümnega kuuga importisid Eesti firmad Aasia riikidest kõige rohkem Hiinast (Hiina impordi osakaal koguimpordist moodustas 3,71 protsenti). Samal ajal moodustas eksport Hiinasse koguekspordist vaid 0,85 protsenti.

Ministeeriumi programmi kohaselt peaks 13 aastaga eksport olema võrdne impordiga.

«Eesti eksportööride võimalused Aasia turul läbilöömiseks peituvad enamasti spetsiifilistes niššide tuvastamises ja niššitoodete pakkumises,» kirjutatakse programmis.

Selles nenditakse, et masstoodete turustamisega edu saavutamine on keerukam, kuna enamasti ei piisa Eesti ettevõtetel lihtsalt vajalikke tootmisvõimsusi.

«Eesti tootja või teenusepakkuja suur võimalus Aasia turul peitub Eesti kui riigi väheses tuntuses. Eestit enamasti ei teata aga see tähendab, et puuduvad ka negatiivsed stereotüübid või eelarvamused.»

MKMi Aasia programm pakub välja raamistiku Eesti Aasia suunaliste välismajanduspoliitiliste prioriteetide kujundamiseks ning majandussidemete tugevdamisele suunatud konkreetsete tegevuste planeerimiseks.  

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles