Silmapaistvad turunduskampaaniad 2011

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Mida põnevat ja õpetlikku pakkus turundusaasta 2011? Näiteid huvitavamatest töödest toob Hando Sinisalu. Lisaks soovitused, mida pidada silmas sel aastal. 

Kampaania keskmes olgu suur idee

ROM on Rumeenia rahvuslik šokolaad nagu meie Kalev, isegi ümbrispaberil on Rumeenia lipp. Aga majanduskriisi ja korrumpeerunud poliitikute tõttu on sealne noor põlvkond muutunud üsna ebapatriootlikuks – kes saab, siirdub läände. Seega kaotas ka nende rahvusšokolaad üha kiiremini populaarsust.

Olukorra päästmiseks tehti meeleheitlik samm – asendati ROMi pakendil olev Rumeenia lipp USA omaga ja kampaanias rõhutati (inglise keeles), et kõik ameerikalik on Rumeenia värgist peajagu üle. See oli muidugi taotluslik provokatsioon, mis kutsus esile massiliselt väljaastumisi ajakirjanduses ja sotsiaalmeedias vana hea rumeenialiku ROMi kaitseks. Loomulikult toodigi Rumeenia lipuvärvides ROM tagasi ja kogu asjaga kaasnenud melu aitas ROMi müügiedule meeletult kaasa – müük kasvas 20% rohkem kui turu keskmine. ROMi maine värskendamise kampaania võitis terve rea rahvusvahelisi auhindu, sh ka maineka Cannes Lionsi.

Sedalaadi kampaaniate puhul on võluv just kontseptsiooni terviklikkus – üks suur idee on kasutatav paljudes meediakanalites ja provokatiivsus tagab ka hulgaliselt tasuta PRi. Kõige lihtsam tee oleks ju palgata hea raha eest mõni noorte iidol väsinud toodet reklaamima. Aga liiga lihtsad lahendused ei kipu tänapäeva keerulises maailmas hästi enam töötama.

Riigid kasutavad edukalt sotsiaalmeediat

Kohe pärast Eyjafjallajökulli vulkaanipurset langes Islandit külastavate turistide arv kolmandiku võrra. Turistid arvasid, et Islandil on looduskatastroof ja sinna pole mõtet sõita (tegelikkuses vulkaanipurse Islandit ennast eriti ei puudutanudki).

Lahendus: Islandi turismiarenduskeskus kutsus oma kodanikke üles osalema aktiivselt sotsiaalmeedias (laadima videosid YouTube´i, postitama Facebooki ja Twitterisse) ning kutsuma turiste Islandile. Tulemus: kampaanias osales üle poole Islandi rahvastikust, postitades oma nime all sotsiaalmeediasse materjale oma kodumaa kohta. Kokku lõid nii islandlased kui Islandi fännid üle 2 miljoni ühiku sisumaterjale. Islandi turismiarenduskeskus sai maineka Euro Effie auhinna selle eest, et suutis sotsiaalmeedia abil edukalt 2010. aasta vulkaanikriisi lahendada. Ja 2011. aasta kevad lõi Islandi kõigi aegade rekordi turistide arvu suhtes!

Samamoodi läheneb oma riigi promole ka Rootsi turismiarendusbüroo Visit Sweden. Nimelt saavad nüüd teatud Rootsi kodanikud (keda kutsutakse kuraatoriteks) postitada riigi ametliku Twitteri konto @Sweden alt seda, mida soovivad. Projekti eesmärk on anda riigi promo kodanike kätte ja selle kaudu näidata oma maa eri tahke. Iga kuraator saab konto enda kasutusse üheks nädalaks ja võib siis säutsuda omi mõtteid Rootsi kohta.

Nii et Põhjamaad näitavad siin suunda tõelise demokraatia poole. Turismireklaam ei pea olema tingimata klišeedest kubisevad ilupildid reisiajakirjades või plakatitel. Riigi reklaamimine tuleb anda oma kodanike kätte!

Loe Directori veebruarinumbrist ka teiste turunduskampaaniate kohta, leiad sealt nii mõndagi õpetlikku. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles