Pakasepoisid panid põntsu Mini Cooperi mainele

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BMW Mini Cooper
BMW Mini Cooper Foto: SCANPIX

BMW reklaamitrikk oli lihtne ja väidetavalt geniaalne: panna kliendid seostama uut Mini kabriot sinitaeva all sõitmise rõõmudega, sponsoreerides kõrgrõhuala, mis teatavasti tagab päikesepaiste.

Läks aga nii, et nime «Cooper» omistamine praegu Euroopat valitsevale ilmasüsteemile andis tagasilöögi, sest rekordilähedane pakane on inimesed hirmsasti ära vaevanud ning toonud kontinendil kaasa juba üle 100 surmajuhtumi.

Eile saabusid külmast kanged sakslased tööle, kirudes Cooperi jäiseid «hammustusi». Nädalavahetuseks lubatakse veelgi krõbedamat külma.

Saksamaal on põline ilmasüsteemide antropomorfiseerimise traditsioon, pikki aastaid on sponsorid raha välja käinud, et neile nime panemise õigust omandada.

Seejärel kasutatakse hüüdnimesid üliagaralt televisioonis ja ajalehtedes. Saksa rahvas, kes ilma üle arutamist palavalt armastab, võtab need nimed aga varmalt omaks ja jätab meelde.

Berliini Vaba Ülikool on käivitanud skeemi nimega «Lapsenda Keeris(torm)», mille raames müütab ristimisõigusi 299 eurot tükk. Raha läheb üliõpilaste ilmauuringute toetuseks.

Kasutada on lubatud vaid Saksamaal juriidiliselt kõlblikke lapsenimesid, sponsoritel ei lasta valida vaid ühte kindlat liiki ilmasüsteeme.

Pigem kasutatakse valitud nimesid tähestikulises järjekorras, paarisarvuga lõppevatel aastatel pannakse kõrgrõhualadele poisslaste ja madalrõhualadele tütarlaste nimed. Ja vastupidi.

Mini reklaamiagentuur Saksamaal (nimega Sassenbach) esitas ettepaneku panna kõrgrõhualale nimeks «Cooper» ja madalrõhualale «Minnie» – kummardusena brändi uuele pealt lahtisele mudelile.

Agentuur hooples oma kodulehel, et on genereerinud «tuule- ja ilmastikukindla idee» ning julgustas kliente jälgima Cooperi arengut Facebookis, Mini veebisaidil ja teiste sponsoreeritud linkide vahendusel.

«Mini lend on alanud aastal kõrge,» teatas kampaania. «[Kõrge] nimi on Cooper ning ta tõotab teile imelist ilma.»

Nüüd, kus paljudes Euroopa osades paugub üle 20-kraadine pakane, on Saksa kampaaniale kriips peale tõmmatud.

Nagu selgitas BMW pressiesindaja, oli seos «soovimatu». Ta avaldas kahetsust, et Cooper «võttis katastroofilised mõõtmed» ning on seotud niivõrd paljude surmajuhtumitega. Pressiesindaja lisas, et Cooper on nüüdseks juba edasi liikunud ning teda asendab uus kõrgrõhusüsteem «Dieter».
Financial Timesi kommentaarisoovile ei ole Sassenbachi agentuur reageerinud.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles