Estonian Air liisibki endale Brasiilia Embraerilt lennukid

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tero Taskila
Tero Taskila Foto: Laura Oks

Lennufirma Estonian Air hakkab pikaajalise strateegia elluviimiseks kasutama Embraeri E-Jet-tüüpi lennukeid. Estonian Airi hinnangul vajab lennufirma ühtekokku 12 Embraeri E-Jet-tüüpi lennukit.

Estonian Air tegi valiku Embraeri kasuks, kes on suurim regionaallennukeid tootev ettevõte. Estonian Airi hinnangul vajab lennufirma ühtekokku 12 Embraeri E-Jet-tüüpi lennukit, mis aitavad lennufirmal tihendada lennugraafikut olemasolevatel liinidel, lisada uusi sihtkohti ja lennata vähemalt kaks korda päevas Euroopa tähtsamatesse linnadesse.

Esimesed neli lennukit saabuvad Eestisse sellel kuul, ning nendeks on 76-kohalised Embraer 170 lennukid. Lennukid liisitakse lennufirmalt Finnair.

Uute lennukite kasutuselevõtuga tagatakse ettevõtte kasv ja vahetatakse välja Boeingud. Lennukiparki hakkavad tulevikus kuuluma mudelid E-175 ja E-190, milles on vastavalt 88 ja 112 istekohta. Ülejäänud kaheksa lennukit plaanitakse Eestisse tuua ajavahemikus 2013–2015.

Ettevõte peab hetkel läbirääkimisi lennukitootja ja liisingufirmadega ülejäänud kaheksa lennuki tarnetingimustes ja –aegades.

Lennukiparki hakkavad tulevikus kuuluma mudelid E-175 ja E-190, milles on vastavalt 88 ja 112 istekohta. Ülejäänud kaheksa lennukit plaanitakse Eestisse tuua ajavahemikus 2013–2015.

Embraeri E-Jet 170 on uue põlvkonna reisilennuk, kus on 76 istekohta, ning mis on loodud regionaalliinide teenindamiseks. Embraerid ühilduvad väravasildadega kõigis lennujaamades, mis teeb lennuki pardale minemise ja mahatulemise reisijatele mugavamaks.

Estonian Airi presidendi Tero Taskila sõnul sobivad Embraerid Estonian Airi uue äristrateegia elluviimiseks tänu oma efektiivsusele, sobilikule suurusele ja lennuulatusele. «Meie klientide jaoks on positiivne see, et Embraeri sõidumugavus on võrreldav suurte lennukitega, salong on vaikne ja avar ning seal on rohkelt ruumi ka käsipagasi jaoks,» lisas ta.

«Väiksemad lennuettevõtted, nagu Estonian Air, peavad olema paindlikud. Embraeri E-Jeti tooteperekond pakub eri suurusega lennukeid, muuhulgas ka praegu kasutusel olevate Boeingutega sama suuri õhulaevu. Samal ajal saame ära kasutada ühte tüüpi regionaallennukite käitamisest tulenevat efektiivsust. Estonian Airile on majanduslikult mõjus kasutada sama tüüpi suuremaid ja väiksemaid lennukeid.

Tulevikus saame vastavalt nõudlusele vahetada lennuliini teenindava suurema lennuki väiksema vastu ja seetõttu on vaja hooajaliselt lende vähem kärpida,» lisas Taskila.

Praegu kasutab Estonian Air kahte Boeingu ja kolme Bombardieri lennukit. Tütarfirma Estonian Air Regional kasutab kahte Saabi lennukit.

Embraer on Estonian Airi kinnitusel üks maailma suurimaid lennukitootjaid ja turuliider regionaalsete lennukite tootmisel. Embraeri lennukikere kontseptsiooni kohaselt on salongipõranda all olev pagasiruum suurem, mis võimaldab optimeerida pagasikäitlust. Tänu kõrgemale pagasiruumile on pagasikäitlejatel mugavam töötada ning pagasi laadimine kulgeb kiiremini. Embraerite käitamiskulud on madalad ja neil on hea tulupotentsiaal.2010. aastal oli Embraeril 70-protsendiline turuosa 60–120-istekohaliste lennukite seas.

Ettevõtte peamised kliendid on enamik Euroopa lennufirmasid, kelle hulka kuuluvad Flybe, Finnair, Lufthansa. Kokku on Embraeril Euroopa lennufirmadelt tellimusi 260 lennuki valmistamiseks..
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles