Enimexi juhti süüdistatakse Eestisse sõjalise otstarbega kauba vedamises

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
10. veebruaril 2003. aastal kukkus alla AN-28 tüüpi Enimexi postilennuk.
10. veebruaril 2003. aastal kukkus alla AN-28 tüüpi Enimexi postilennuk. Foto: Peeter Langovits

Riigiprokuratuur saatis kohtuse kriminaalasja, mille kohaselt vedas lennuettevõtte Enimex juht Andrei Kislõi firma tarbeks ebaseaduslikult riiki sõjaliseks kaubaks tunnistatud lennukirehve.


Eeluurimisel kogutud andmete järgi ostis Kislõi Enimexi juhatuse liikmena 2006. aasta alguses ühelt Vene firmalt 30 lennukirehvi, et kasutada neid AN-72 tüüpi õhusõidukitel. Uurimise käigus selgus, et Kislõi teadis, et AN72-100 ja AN72-100D lennukid olid projekteeritud sõjalisteks transpordilennukiteks ning seega olid kõik nende varuosad loetud sõjaliseks kaubaks ja vajasid üle piiri transportimiseks eriluba. Seda aga firmajuht ei taotlenud, tunnistas riigiprokuratuuri pressiesindaja Gerrit Mäesalu.

Seejärel otsis Kislõi sobiva transpordifirma, mis pidi rehvid sama aasta veebruaris veokiga Venemaalt Eestisse tooma.

2006. aasta veebruari keskel saabusidki rehvid Narva maantee piiripunkti kaudu Eestisse ja jõudsid tõrgeteta Tallinna.

Kui rehvivedu avalikuks sai alustas riigiprokuratuur lennufirma ja ka Kislõi suhtes kriminaalmenetluse, mille eeluurimise lõppedes said mõlemad süüdistuse eriluba nõudva kauba ebaseaduslikus veos üle Euroopa Liidu tollipiiri.

Enimexi süüasja hakkab arutama Harju maakohus, süüdimõistmise korral ootab Kislõid kuni viieaastase vangistuse ning Enimexi rahaline karistus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles