Läks lahti: lelumüüjad valmistuvad jõuludeks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Räägitakse, et jõuludeks valmistumine algab iga aastaga üha varem. Mänguasjamüüjad on otsaga jaanuaris: käib hoogne luuretegevus tuvastamaks, millised tooted ajendavad lapsi oma vanemaid kõige sihikindlamalt kiusama.

Vaatamata nukrale majandusväljavaatele on jaemüüjad ettevaatlikult optimistlikud, et tänavu on turg tugevam ning majapidamised ei luba oma eelarvepiirangutel laste rõõmu röövida.

«Läinud jõulud näitasid meile, et vanemad valvavad lastele mõeldud kulutusi ja seavad need omaenda huvidest ettepoole,» ütles Tesco mänguasjade divisjoni juhataja Lucy Williams.

«Oleme 2012 osas väga optimistlikud,» lisas suurima Briti mänguasjamüüja Argose kaubandusjuht Andrea Abbis, kes usub, et vanemad soovivad lapsi majanduslanguse mõjude eest kaitsta, ostes neile midagi head isegi siis, kui muude asjade puhul tuleb tõsiselt järele mõelda ja raha lugeda.

Jaemüüjad ja tootjad loodavad ühtlasi, et kuna Suurbritanniat on tänavu õnnistatud erakordsete sündmustega nagu olümpia ja kuninganna teemantjuubel, elavnevad ka tarbijakulutused – nagu seda oli juba tunda mulluste kuninglike pulmade kontekstis.

Nüüd tulebki ostujuhtidel aegsasti välja nuputada, millistele leludele tänavu peaks panustama. Ja nendega hakatakse potentsiaalseid kliente pommitama juba suvel.

Vaatamata tahvelarvutite ja kõikvõimalike lastele mõeldud rakenduste kasvavale populaarsusele usuvad suurimad Briti jaemüüjad, et edu saadab ka ajaproovile vastu pidanud asju nagu Lego klotse, kokkupandavaid lennuki- ja automudeleid ning lauamänge.

Kuigi aasta osas tervikuna on jaemüüjad lootusrikkad, panevad mõned tootjad igaks juhuks siiski valmis odavamaid mänguasju, mis peaks olema meele järele neile kleintidele, kel rahaga kitsam.

«Inimesed tahavad oma raha eest rohkem efekti, näiteks ostes mitu [väiksemat] asja,» ütles Playmobili turundusjuht Jamie Dickinson. Playmobil paiskas mullu Briti turule terve valiku plastikmänguasju hinnaga alla 2 naela.

Ühest küljest usuvad ostujuhid, et poeriiulitele tuleb jätkuvalt panna palju kõikvõimalikku tehnoloogiat, kuna seda saavad lapsed omavahel jagada ning aastaid kasutada.

Küll aga oodatakse head minekut ka õues mängimise vahenditele nagu jalg- ja tõukerattad ja täispuhutavad basseinid.

«Ma usun, et olümpia peaks küll nii mõjuma, et lapsed tahavad välja mängima minna,» ütles John Lewise ostujuht Elaine Hooper, kes on veendunud, et lapsed tahavad teha järgi seda, mida telerist näevad.

Kuid isegi firmad, mis olümpiast kindlasti palju võidavad, ei kavatse loorberitele puhkama jääda. Shropshire firma Golden Bear võitis London 2012 olümpia pealitsentsi, kuid nõukogu esimees John Hales on «täiesti teadlik sellest, et tarbijatel on kulutamiseks raha vähem».

Firma usub, et ka tükk aega pärast olümpiamänge peaksid hästi kaubaks minema Briti Mini auto mudelid. «Minil on meeletult pikk minek,» ütles Hales. «Loodetavasti lähevad nad kaubaks veel 25 aasta pärast.»

Copyright The Financial Times Limited 2012
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles