Eesti Post lõpetas 2011. aasta 1,2 miljoni euro suuruse kasumiga

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kirjade kojukanne väheneb.
Kirjade kojukanne väheneb. Foto: Peeter Langovits

Logistika- ja postiettevõtte Eesti Post 2011. aasta kasum oli auditeerimata andmetel 1,2 miljonit eurot, millest tulu igapäevasest majandustegevusest oli 600 000 eurot.


«Arvestades üldist majandusolukorda ja universaalpostiteenustest tulenevat kohustust on see korralik tulemus. Ettevõte ise peab puhaskasumist olulisemaks põhiteenuse tulemust. Põhitegevuse käive võrreldes eelmise aastaga kasvas 4 protsenti,» kommenteeris Eesti Posti nõukogu esimees Meelis Atonen.

Juhatuse esimehe Ahti Kallaste sõnul aitab kasum rahastada lähiaastateks seatud eesmärke. Ennekõike on see seotud pakiteenuste ja e-teenuste arendamisega. Alanud aasta kasumiks põhitegevusest on plaanitud 200 000 eurot.

Eelmisel aastal kasvasid nii e-arvete saatmine kui ka reklaamiteenuste osutamine ehk otsepostitus. E-arvete edastamine kasvas neli korda ja juhtkond peab seda tulevikuteenuseks. Ka pakiteenuste mahud on alates 2010. aastast tõusutrendis. Aasta aastalt on aga nn traditsiooniliste postiteenuste nagu kirjade, perioodika ja pensionide kojukande maht vähenenud.

Eesti Posti 2011. aasta olulisemateks saavutusteks olid veel eurovahetus postkontorites, pakiautomaadi võrgustiku Post24 käivitamine ja e-teenuste hüppeline kasv. Eelmisel aastal saadeti Eesti Posti vahendusel ligi 34 miljonit kirja ning ligi 1,8 miljonit pakki.

Ettevõttel on 384 postiasutust üle Eesti. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kehtestatud nõuete järgi peab neid olema 320, mis tähendab, et teatud postivõrgu kahanemine on veel võimalik. Töötajate arv on vähenenud mõne aastaga 4000 inimeselt 2450 peale ehk pea kolmandiku võrra ja suuremat koondamist praegu ette näha ei ole.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles