Euroopa Komisjon tuli sel nädalal välja plaaniga, mille eesmärk on kahekordistada e-kaubanduse osakaalu Euroopa Liidus.
EL võttis e-kaubanduse südameasjaks
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-kaubanduse praegune osakaal on EK digitaalarengu voliniku Neelie Kroesi sõnutsi vaid 3,4 protsenti kogu Euroopa Liidu kaubandusest. Aastaks 2015 on komisjonil plaanis see kahekordistada, muutes ostlemise internetis liidu liikmesriikide vahel tarbijatele turvalisemaks ja lihtsamaks.
Kroes toob oma blogis välja, et kui e-kaubanduse osakaal jõuaks kogukaubandusest 15 protsendini, tähendaks see tarbijatele 200 miljardi euro suurust säästu. See tähendaks voliniku arvutuste kohaselt 400 eurot lisaraha igale ELi kodanikule.
Turvalisem ja lihtsam ostlemine ELi siseselt tähendab, et tarbijatel on mitmekordselt laiem valik, kui oma koduriigi kauplused pakkuda suudavad.