Euroopa autotootjaid ootab allahindluste tee

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autotööstus.
Autotööstus. Foto: SCANPIX

Autotootjate ja analüütikute sõnutsi vallandab Euroopa nõrgenev autoturg allahindluste laine, mis seab löögi alla kogu autotööstuse kasumid.

General Motors ja Ford Motor, mis on mõlemad Euroopas jõuliselt esindatud, hoiatavad müügistiimulite muserdava mõju eest turule olukorras, kus riigivõlakriis vajutab pidurit globaalse automüügi tempole.

Detroidi hiiglased kärpisid ise alles hiljuti oma «raha kapotile ladumise» kampaaniad, mis neile aastaid üüratuid kahjumeid tekitasid. Pärast tegevuse restruktureerimist ja mitmete tehaste sulgemist finantskriisi kiiluvees, on Ameerika autofirmad nüüd kehtestanud endale hinnakujunduse osas range distsipliini ega tooda enam rohkem sõidukeid, kui müüa suudavad.

Euroopas oli aga poliitiline surve nii suur, et kriisi käigus läks kinni vaid kaks tehast. Kõik massturu tegijad tegelevad siiani ületootmisega.

«Euroopa on väga raske turg, kuna nii palju restruktureerimist on veel tegemata,» ütles Ford Motori finantsdirektor Lewis Booth Detroidi autonäitusel Financial Timesile.

Boothi hinnangul kuivab Euroopa autoturg tänavu kergelt kokku, kuid on «ikkagi suhteliselt hea» (14-15 miljonit müüdud sõidukit). Kuid ta ütles: «Kasumid satuvad surve alla, kuna see kogus tuleb stiimulite abiga.»

GMi turundusjuht Joel Ewanick ütles, et Euroopas on allahindluste konkurents eriti kõva, kuna areenil on niivõrd palju «rahvuslikke» tootjaid.

«Me üritame ka Euroopas sama poliitikat juurutada [kui USAs],» ütles Ewanick. «Aga Euroopas on nn kodubrändid. Ning kodubrändid käituvad eri turgudel erinevalt.»

Nii GM kui Ford on tunnistanud, et ei tule 2011. aasta osas Euroopas ots otsaga kokku.

Uuringufirma JATO Dynamicsi hinnangul läheb viie suurima Euroopa autotootja hinnakirjahinnast kolmandik kas edasimüüjatele või ostjatele tagasi – stiimulite kujul.

«Kuna nõudlus on jätkuvalt madal, näib ilmne, et Euroopa autotootjad pakuvad kopsakaid allahindlusi kogu alanud aasta lõikes,» ütles JATO Dynamicsi asepresident Gareth Hession.

Prantslaste PSA Peugeot Citroën koondab Euroopas 6000 töökohta ja teostab kiirkorras kulukärpeid – osaliselt ka hinnasurve tõttu.

Renault' tegevjuht Carlos Ghosn ütles Detroidis, et tema hinnangul kukuvad Euroopa autohinnad, mis langesid mullu 1 protsendi jagu, tänavu täiendavalt 3 protsenti. Renault lubas hiljuti, et kärbib kasumlikkuse nimel oma mudelivalikut ja müügivõrgustikku Suurbritannias.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles