Kaupmehed ennustavad detsembris käibekasvu 10 protsendi ringis

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõuluehted
Jõuluehted Foto: Andres Teiss

Suuremate kaubanduskeskuste esindajad prognoosivad tänavu detsembris käibekasvu 10 protsendi ringis.

Stockmanni turundusjuht Erica Järv ütles BNSile, et detsembrikuu senise müügiga võib rahul olla ning et tulemused on mullusega võrreldes paremad. Ta märkis, et eelmise nädala lõpu seisuga on detsembri müük võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 10 protsenti suurem ning et kogu detsembrikuu käibekasv jääb tema hinnangul samuti 10 protsendi juurde.

Järv ütles, et kerge tõus on detsembris olnud ka Stockmanni külastajate arvus.

Küsimusele, mida jõuludeks praegu enim ostetakse, vastas Järv, et oste on seinast seina. Ta tõi välja, et nii Stockmanni kaubamaja naiste- kui meesteosakonnast ostetakse riideid, aksessuaare ja pesu, samuti on populaarne kosmeetika ja koduosakonnast ostetakse jõuluteemalisi tooteid, samuti kodusisustustooteid. «Lastele mänguasjad, nagu ikka.»

Keskmist ostusummat Järv välja tuua ei osanud, kuid märkis, et müük on detsembris tõusnud rohkem kui klientide arv ehk siis keskmine ost on mullusest suurem.

AS Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar rääkis BNSile, et Viru keskuse detsembri käibekasv tervikuna tuleb tema hinnangul 10–12 protsenti. «Kui siiamaale on aasta meil jäänud 10protsendise [käibe]kasvu juurde, siis mingisugust olulist hüpet me detsembris ei oota, seda enam, et eelmise aasta detsember oli juba päris korralik võrreldes masuajaga.»

Külastatavuse kohta ütles ta, et see on olnud sel sügisel võrreldes eelmise aastaga kõigil kuudel kolm protsenti kõrgem ning tema hinnangul püsib külastajate ostuaktiivsus sellisel tasemel aasta lõpuni.

«Tarbijakäitumises siin olulisi muudatusi rohkem emotsionaalse rahakäsitsemise osas oodata küll ei ole. Seda enam, et foon on ühelt poolt Eesti mõttes suhteliselt positiivne, aga laiemas mastaabis võttes suhteliselt määramatu,» rääkis Vasar.

«Praegu küll ei oska välja tuua, mis selle aasta hitiks peaks saama,» ütles Vasar populaarsete jõulukaupade kohta. Ta märkis, et mingisuguseid hitt-tooteid ei ole keskusel seoses lähenevate pühadega välja kujunenud, kuna emotsionaalseid oste väga ei tehta. Ta tõi välja, et tavapäraselt suureneb pühade ajal kommide, šokolaadi ja alkoholi müük.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles