Soomlaste mängufirma Rovio pürib uueks Disney’ks

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Soomes sündinud mobiilimängul Angry Birds täitus hiljuti kaks aastat ning selle ajaga on mängu alla laetud enam kui 500 miljonil korral, kirjutab Kauppalehti.

Napi kahe aastaga on mängu loonud Soome firma Rovio kasvanud maailma üheks kõrgema potentsiaaliga tegijaks omas sektoris. Mängukontsern Zynga plaanis sel aastal ka Rovio ära osta, kuid viimane lükkas ostupakkumise tagasi.

Samas on Rovio eesmärgiks kasvada Disney-sarnaseks meelelahutusuimpeeriumiks. Ettevõtte väärtuseks on hinnatud mõnel juhul isegi kuni 15 miljardit dollarit ning firma börsile minekule – mis võib aset leida juba järgmisel aastal - on vihjanud teiste seas tuntud investeerimispank Goldman Sachs.

Võrgukülg Mashable.com reastas rea võimalusi, millega Angry Birds maailma valllutada kavatseb:

-Esimene Angry Birds mobiilirakendus avalikustati detsembris 2009 Apple iPhone’is. Peale seda on mäng tehtud kättesaadavaks ka teiste operatsioonisüsteemide ja tavaarvutite jaoks

-Ettevõte on asunud hoogsalt tootma ja müüma erinevaud kõrvaltooteid, nagu mänguasjad, lauamängud, riided jne. Ainuüksi Hiinas on kavas tuleval aastal avada paarsada Angry Birds müügikohta.

-Rovio sõlmis koostöölepingu internetipõhise TV-kanaliga Roku, eesmärgiks tulla välja järgmisel kevadel joonissarjaga

-Novembris tuli Rovio välja Google Chrome veebilehitsejale mõeldud Angry Birdsi netiversiooniga

-Selle aasta alguses lasti välja Angry Birdsi versioon ka mängukonsoolile Playstation. Hiljem teatati laienemisest ka Xbox 360 ja Nintendo Wii konsoolidele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles