Jõulud on paljudele kaupmeestele ainus kasumi korjamise aeg

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõuluturg
Jõuluturg Foto: Toomas Huik

Jõulud on ilus aeg, kui võiks unustada raha ja pühenduda lähedastele inimestele. Paraku ei saa kaupmehed seda endale lubada ning ka jõuluaegne reklaam peab pigem müügile kui imago loomisele keskenduma, tõdeb müügikoolitaja Ekke Lainsalu.

Teoreetiliselt oleks see ilus: Jõulud on kaunis aeg, kus võiks unustada raha ja pühenduda inimestele, heategevusele ning kingituste tegemisele. Kes ei tahaks istuda koos perega kuuse ees, unustades töömured, kinkida oma lähedastele uhkeid kingitusi ja nautida talverõõme.

Selleks aga, et kingitusi teha, tuleb omada raha ning seda paraku napib täna isegi Eesti riigil, rääkimata ettevõtetest ja inimestest.

Väga suur osa sisetarbimisele suunatud ettevõttest balansseerib kasumi-kahjumi piirimail, seetõttu on neil võimalik teenida just jõulude ajal.

Peale aastavahetust saabub nagunii mõõnaperiood, selletõttu püütakse detsembrikuust pigistada maksimaalne käibe- ja kasuminumber. Arusaadav ja loogiline- kui on su kauba järele nõudlust, ei saa samal ajal kodus istuda ja teleka ees verivorste suust sisse ajada. See võib lõppeda sellega, et järgmine aasta ei ole isegi kuuse jaoks raha. Iga kaupmees püüab võtta viimast.

Paljud ettevõtted, keda ma olen koolitanud, ei pea imagoreklaami selleks, mis tooks kiire investeeringu tasuvuse ja selletõttu ei ole see osaks nende turundusplaanist.

Ettevõtteid huvitab eeskätt kohene tulemus ja kuna keegi ei tea, mis saab homme, siis püütakse koguda maksimaalselt paks rasvakiht enne võimalikku uut näljahäda.

Kes saavad lubada imagoreklaami? Suured ettevõtted, kellel on piisavalt ressursse. Nagu me teame, ei ole neid Eestis palju. Enamik kaupmehi püüab ots- otsaga kokku tulla ja selletõttu püütakse ikkagi reklaami abil midagi müüa, peaasi, et saaks kauba liikuma. Eksistentsiaalne paratamatus.

Ideaalis on tõesti jõulud rahulik aeg, kus ei peaks müügipakkumistega kellelegi pinda käima ja võiks võtta asja rahulikult, kuid praktikas on jõulud paljudele ainus kasumi korjamise aeg, mille arvelt oma ülejäänud talvise aja majandustegevus kinni maksta.

Imearmsaid jõuluteemalisi imagoreklaame pakuvad meile silmailuks aga suurepäraste majandusnäitajatega turuliidrid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles