Tagasilöök: iPad’i kaubamärk kuulub Hiinas vähetuntud firmale

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple iPad 2
Apple iPad 2 Foto: SCANPIX.

Apple on saanud Hiina turul omanäolise tagasilöögi osaliseks, kuna üks Hiina firma on juba 2001. aastal enda nimele registreerinud iPad’i kaubamärgi ning soovib nüüd kohtu teel keelata Apple’il Hiinas tahvelarvutite müügi.

Hiinas asuv Shenzheni kohus lükkas äsja tagasi Apple’i kaebuse, milles ettevõte taotles endale kontrolli iPad’i kaubamärgi kasutamise üle, kirjutab Computerworld.com.

Apple algatas kaks kohtuasja Hiina ettevõtte Proview vastu, kes hetkel maadleb finantsraskustega.

Samas registreeris see vähetuntud ekraanitootja juba 2001. aastal enda nimele kaubamärgid iPAD ja IPAD, mida hiljem püüti ebaõnnestunult kasutada oma tahvelarvutite turule toomisel.

Kohus märkis oma otsuses, et 2009. aastal müüs Proview Taiwani tütarfirma iPad’i kaubamärgi õigused Suurbritannia firmale IP Applications, mis 2010. aastal müüs omakorda kaubamärgi õigused Apple’ile.

Kohus lükkas Apple’i kaebuse tagasi, teatades, et isegi kui Apple sõlmis kaubamärgi kasutamiseks lepingu, on seda tehtud vaid Proview Taiwani tütarfirmaga.

Proview Shenzhenis asuva ettevõttega pole samas läbirääkimisi kaubamärgi kasutamise üle peetud, ega ka selle kasutamiseks ametlikku luba saadud.

Proview on nüüd esitanud omapoolse hagi Apple’i vastu, eesmärgiga taotleda iPad tahvelarvutitele Hiinas müügikeeldu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles