Globaalsete väikefirmade juhid jagavad Tallinnas tasuta kogemusi

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinnas algavas kohtumisõhtute sarjas jagavad Eesti kui muu maailma globaalseks sündinud firmade juhid oma kogemusi nendega, kes tunnevad huvi oma äriideede eksporditurgudel rakendamise vastu.
Tallinnas algavas kohtumisõhtute sarjas jagavad Eesti kui muu maailma globaalseks sündinud firmade juhid oma kogemusi nendega, kes tunnevad huvi oma äriideede eksporditurgudel rakendamise vastu. Foto: SCANPIX

Täna saab Tallinnas alguse kolme-osaline kohtumisõhtute sari, kus Eesti ja muu maailma born globalite ehk globaalseks sündinud firmade juhid jagavad oma kogemusi ja kontakte kõigi nendega, kes tahavad ma äriideid eksporditurgudel rakendada.

Kohtumisõhtute peakorraldaja Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on üritustesari suunatud ennekõike neile, kel juba tekkinud väike huvi enda rahvusvahelise äri püstipanemiseks, samuti ülikooli õppejõududele ja teistele koolitajatele.

«Meie idee on väga lihtne: me toome igal kohtumisõhtul kokku mitmeid globaalseid väikeärisid eestvedavad inimesed, kes räägivad oma loo ja kellega saab diskuteerida selle ärivaldkonna võimaluste ja riskide üle. Samal ajal panustame ka kontaktide vahetusse, sest saalis on kindlasti esindatud ka veel mitmeid teisigi born globaleid ja teisi rahvusvahelise ärikogemusega mehi ja naisi,» selgitas Naarits.

Tema sõnul on ürituste eesmärgiks viia muidu küllaltki isepäiselt ja isoleeritult tegutsevad globaalsed ettevõtjad kokku, lasta neil õppida üksteise kogemusest ja vahendada seda kogemust ka potentsiaalsetele uutele ärialustajatele.

Täna pärastlõunasel seminaril astuvad üles Gustav Borgefalk Rootsist ja rootslane Sven Pontus Rasmussen Rakverest. Borgefalk on born global ettevõtte Student Competitions asutaja. Firma kutsub üliõpilasi osa võtma kõikvõimalikest rahvusvahelistest üliõpilaskonkurssidest ning ettevõtteid konkursside kaudu üliõpilaste hulgast rahvusvahelisi talente leidma.

Rasmussen on aga endine Skype’i spetsialist, kes oma töö käigus mõistis, et Skype kõnede kvaliteedi parandamisel on erakordne tähtsus akustilistel seinapaneelidel. Ta leiutas uudse tehnoloogia, kuidas seinaplaate konkurentidega võrreldes kordades odavamalt ja samas ka ilusama väljanägemisega toota.

Born to be Global või lühendatult born global on 1990-ndate keskel konsultatsioonifirma McKinsey poolt kasutusele võetud kontseptsioon, mis eristab tavalistest eksportivatest firmadest kohe sünnihetkest eksporditurgudel oleva nõudluse rahuldamiseks tekkinud firmad. Tihti on born globalite näol tegemist äärmiselt  kitsasse segmenti suunatud kõrge lisaväärtusega toote või teenuse pakkujatega, mille jaoks koduturg on praktiliselt olematu.

Born Global kontseptsiooni teadvustamist ja levikut on Eestis seni takistanud nende ettevõtete vähene tuntus kodumaal. Nende fookus on suunatud Eestist välja, nad ei ole nähtavad siinses meedias ning teistel on seega raske neist inspiratsiooni ammutada. Selleks, et Born Global kontseptsiooni Eestis tutvustada, korraldataksegi kolm kohtumissüritus vastavalt novembris 2011 ning jaanuaris ja märtsis 2012.

Kolme kohtumisõhtuga üritustesarja korraldab Marketingi Instituut ja seda finantseerib Ettevõtluse Sihtasutus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles