Vaidlus Loo-Maardu teelõigu ehitustööde üle jõuab ilmselt arbitraaži

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Loo-Maardu teelõigu ehitus
Loo-Maardu teelõigu ehitus Foto: Mihkel Maripuu

Kuna maanteeameti ja Merko Ehituse erimeelsuste lahendamine Loo-Maardu teelõigu uuendamistööde üle pole ehitusfirma hinnangul läbirääkimistega võimalik, pöördub Merko vaidluse lahendamiseks tõenäoliselt Eesti Kaubandus-Tööstuskoja juures tegutsevasse arbitraažikohtusse.

«Viimaste nädalate jooksul pole õnnestunud maanteeametiga sisuliselt läbirääkimistelaua taga probleeme arutada – on toimunud vaid pooltevaheline kirjavahetus ning oleme jõudnud sellisesse seisu, mille lahendamine pooltevaheliste läbirääkimistega pole tõenäoliselt võimalik. Seega lahendab selle küsimuse lõplikult vastavalt lepingus fikseeritule arbitraažikohus,» kommenteeris Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas.

Agukas kinnitas, et Merko Ehitus sai teisipäeval maanteeametilt kirja, milles viimane nõuab Loo-Maardu teetööde lõpetamist novembri lõpuks.

Agukas selgitas taas, et Merko Ehituse hinnangul on tal õigus saada tööde lõpetamiseks lisaaega. «Oleme juba korduvalt maanteeametile teatanud, et seoses maanteeameti kui tellija poolsete möödalaskmistega Loo ristmiku projektide ettevalmistamisel ja kooskõlastamisel EVR Infras, tekkis tööde alustamisel ligi kuuekuuline viivitus ning Merko Ehitusel on õigus tähtaja pikendamisele,» ütles Agukas.

Merko tugineb oma soovi põhjendades lepingupoolte poolt määratud vaidluste lahendamise komisjoni otsusele. «Seda otsust maanteeamet ei vaidlustanud ning see muutus kehtivaks alates 20. juulist 2011. Samas ei ole ta [maanteeamet] ka selle otsuse kohaselt käitunud. Tänane kiri ei muuda kehtetuks kehtivat vaidluste lahendamise komisjoni otsust – lepingus on kaks osapoolt ja lepingu täitmine on kohustuslik mõlemale lepingu poolele,» märkis Agukas.

Agukase hinnangul on maanteeameti jäiga seisukoha taga asjaolu, et kui amet nõustuks projekti lõpptähtaja pikendamisega, tekiks Merko Ehitusel õigus nõuda pikendamise eest lisaraha.

Merkole saadetud kirjas väljendas maanteeamet Agukase sõnul seisukohta, et ameti poolt on kogu Loo-Maardu projekti asjaajamine toimunud korrektselt ja seega pole tähtaja pikendamiseks õigust.

Oktoobri alguses pakkus Merko Ehitus maanteeametile välja lahenduse, mis võimaldanuks liikluse teelõigul täies mahus avada veel sellel aastal ja objekti lõplikult valmis ehitada järgmise aasta keskpaigaks. «Oleme selle plaani alusel töötanud ja põhimõtteliselt on veel võimalik see ka täna kokku leppida,» kinnitas Agukas teisipäeval.

Agukas ütles, et sobivate ilmaolude korral kulub kõikide tööde lõpetamisele lisaaega kaks kuud. «Isegi kõige parem tahtmise korral ei ole täna võimalik neid töid seal täies mahus lõpetada, kuna vastavalt Eestis kehtivale normdokumentatsioonile pole võimalik ülemist asfaltbetoonkihti paigaldada,» selgitas Agukas seda, miks ettevõttel pole võimalik objekti novembri lõpuks lõpetada. Sellisteks töödeks sobilik periood lõppes 15. oktoobril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles