Eesti ettevõtete siseturundus: hundid, kalad ja teised

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Krimelte liidab töötajad ühte hundilugude kaugu
Krimelte liidab töötajad ühte hundilugude kaugu Foto: SCANPIX

Kuigi Eesti ettevõtted ei ole siseturundused pooltki nii usinad kui võiks, on kas siin esimesed võrsed juba aetud. Näiteks Krimelte töötajad kuuluvad hundiklubisse ja Playtechi töötajad on jagatud kaladeks.

Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits kirjutab sellenädalases turundusrubriigis, et võrreldes arenenud maailmaga, kus üha rohkem väärtustatakse ettevõtte siseturundust ja püütakse töötajatesse suhtuda kui parimatesse sõpradesse, on väärtustepõhine juhtimine ja siseturundus Eestis veel võõrad mõisted, mida liiga sageli asendatakse kontoriseintele kleebitud loosungite ja faktipõhise sisekommunikatsiooni edendamisega.

Samas peavad ka ettevõtted, kes Eestis tegutsevad, üha enam mõistma, et konkureerivad üksteisega kvaliteetse tööjõupärast. «Prismas on kõige olulisemad töötajad, kui töötajad on rahul, siis on kliendid rahul, kui kliendid on rahul, siis on ka omanikud rahul, ja siis läheb ka töötajatel paremini,» kommenteeris siseturundust kauplusteketi turundusjuht Kadri Lainas.

Vuugihermeetikute ja ehitusvahtude tootja Krimelte püüab ettevõtte töötajaid ühte liita ja kambavaimu kasvatada hundilugude kaudu. Mida pikem on tööstaaž Krimeltes, seda kõrgemale hundihierarhias tõused.

Playtechi töötajad jaotuvad jälle kaladeks. Kalade süsteem on firma motivatsioonisüsteem, mille alusel saavad kõik töötajad ettevõtte poolt organiseeritud hüvesid ja soodustusi, vastavalt tööstaažile.

«Kalade süsteem on üles ehitatud põhimõttele, et hea töö eelduseks on regulaarne füüsiline ja vaimne lõõgastumine. Igale kala-tasemele on ette nähtud teatud summa, mida võib vabal valikul investeerida isiklikku meelelahutusse, tervisesse või sporti. Mõistagi on summa seda suurem, mida uhkem on kala-nimetus,» seisab ettevõtte kodulehel.

Staaži poolest on töötajad jaotatud kolme kategooriasse. «Maim on Playtechi pesamuna, värske kala. Ta elutseb kaldaäärsetes vetes, on energiline, arenemisjanuline ja tubli. Maim on Playtechis töötanud kuni 3 aastat,» kinnitab koduleht.

«Vana kala tunneb juba hästi veekogu reegleid, teda austatakse ja hinnatakse. Vana kala juba naljalt õnge otsa ei püüa – ta on piisavalt elukogenud ning õpetab lahkesti ka maimudele, kuidas kasvada tubliks kalaks. Vana kala on Playtechis töötanud 3-6 aastat.»

«Kui veeasukad näevad Säga lähenemas, ujuvad nad aupaklikult eest ja annavad teed. Säga on veeriigi kõrgeim autoriteet, kelle sõna maksab ja arvamus loeb. Kõik mõistavad, et ilma säga hindamatu kogemuseta ei oleks elu võimalik. Lisaks tavapärastele kala-soodustustele võib Säga kord aastas käia puhkusereisil, ettevõtte kulu ja kirjadega. Säga on Playtechis töötanud üle 6 aasta.»

SEB-l on töötajate jaoks talendiakadeemia, ehk iga-aastane arenguprogramm tuleviku liidritele ja tipp-spetsialistide leidmiseks ja arendamiseks.

«Väga head meeskonnavaimu arendajad on ka SEB ühisüritused, kus tiimidel tuleb ühiselt lahendada esialgu võimatuna tunduv ülesanne. Koos professionaalide abiga on tiimid läbi teinud laululahingu, moeetenduse, muusikavõistluse jne,» kommenteeris panga meeskonnavaimu loomus SEB kommunikatsioonijuht Silver Vohu.

«Lisaks eeltoodud suurüritustele ja -programmidele korraldab SEB regulaarselt teemanädalaid, mille raames saavad töötajad nii kaasa rääkida kui ka ennast harida hetkel olulistel teemadel,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles