Oktoobris müüdi lehereklaami 1,4 miljoni euro eest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Leito
Toomas Leito Foto: Peeter Langovits

Oktoober oli meediaanalüütik Toomas Leito sõnul suurepärane reklaamikuu ning viie juhtiva lehe reklaamimaht kasvas 11 protsenti ehk 90 külje jagu ning küündis 900 küljeni. Reklaamikäive suurenes aastatagusega võrreldes 18 protsenti, moodustades 1,4 miljonit eurot.
 

Reklaamikäive veebis suurenes 2010. aasta oktoobriga võrreldes 25 protsenti. Kümne kuu lõikes on veebireklaami osakaal tõusnud 21 protsendile.

«Oktoober oli suurepärane reklaamikuu. Teist kuud järjest oli staarleht Äripäev, mille reklaamikäive suurenes koguni 58 protsenti! Põhjus endine: firmalt-firmale reklaami jõuline kasv. Mõjutas ka see, et mullu oli Äripäeva kukkumine teistest lehtedest suurem ning seega võrdlusalus madalam,» rääkis Leito.

«Turuliidriks jäi endiselt konkurentsitult Postimees. Mainida tuleb ka Eesti Ekspressi jõulist tõusu. Õhtulehe ja Eesti Päevalehe tulemused olid pehmelt öeldes kahvatud,» lisas ta.

Negatiivse poole pealt tuleb Leito sõnul mainida seda, et kõik lehed müüsid reklaami odavamalt kui septembris. See näitab, et reklaampindade müügil käib lehtede vahel karm võitlus edasi. Käibe kasv oli mahu kasvust suurem tänu veebireklaamile.

Mitmes tähtsas segmendis oli reklaamikäibe tõus märgatav. Autoreklaam jätkas võidukäiku – eelmise aastaga võrreldes oli kasv kahekordne. Ehituses ja telekommunikatsioonireklaamis oli kasv 40 protsenti, tervises 20 protsenti. Ainuke tagasiminek oli sisustuses. Personaliotsing ja kinnisvarareklaam toibuvad mitmendat kuud järjest.

Mullusega võrreldes vähenes oktoobris reklaamimaht Õhtulehes 12 protsenti. Teistes lehtedes reklaamimaht kasvas Eesti Päevalehes protsendi, Postimehes 18 protsenti, Eesti Ekspressis 23 protsenti ja Äripäevas 33 protsenti.

Postimehe reklaamikäive moodustas 590 000 eurot, mis on 23 protsenti enam kui aasta tagasi, Äripäeva reklaamikäive kasvas aastatagusega võrreldes 58 protsenti ja küündis 285 000 euroni. Eesti Ekspressi reklaamikäive kasvas 20 protsenti ja moodustas 207 000 eurot. Õhtulehe reklaamikäive kahanes 8 protsenti ja langes 177 000 euroni, Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 13 protsenti 156 000 euroni.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles