Turism turgutab Eesti jaekaubandust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turistid Tallinnas
Turistid Tallinnas Foto: Laura Oks

Septembris kasvas jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsihindades 4 protsenti. Swedbanki makroanalüütiku Annika Paabuti kinnitusel aitab sellele kaasa kasvanud turistide hulk ning varasemast helgem olukord tööturul.

Jaekaubanduse kasv selle aasta teisel poolel Paabut sõnul jätkub. «Osalt mõjutab seda kiiresti kasvanud turistide sissevool – I poolaastal külastas Eestit ligikaudu 30 protsenti rohkem turiste, kui eelmisel aastal – ning teisalt ka paranenud olukord tööturul.»

Viimane kasvatab majapidamiste sissetulekuid ning seeläbi nende võimalusi ka kulutada. Jaemüügi oodatust kesisema kasvu võib tingida määramatuse kasv välisturgudel, mis omakorda jõuab Eestisse läbi ettevõtete värbamisotsuste.

Tublisti kasvas septembrris toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüük spetsialiseeritud kauplustes, kodumasinate, majatarvete, rauakaupade ja ehitusmaterjalide jaemüük ja müük spetsialiseerimata kauplustes.

Kestvuskaupade müügi tugev kasv võib Paabuti sõnul ühelt poolt olla tingitud hooajalistest teguritest, näiteks eluaset renoveeritakse ennekõike suvekuudel, ning teisalt ka vajadusest end võimaliku kulutuste kasvu vastu tulevikus kaitsta ehk majapidamiste soovist oma eluaset energiasäästlikumaks muuta.

Tarbijate kulutused riietele on endiselt langustrendis, jätkuvalt on aga kasvanud jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi. «Meie hinnangul viitab see eelkõige tarbijate eelistuste muutusele ja samas ka majapidamiste suhteliselt rangele eelarvepiirangule,» nentis Paabut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles