Audi Q5 – vahejaam

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Audi

Tehnikaimedest tulvil uus Audi Q5 paneb mõtte lendama ja küsima, kuhu jõuab autotööstus järgmise 25 aastaga. Sest meenutagem, millised oli autod 25 aastat tagasi.


Kas te mäletate oma esimest mobiiltelefoni? Sellega sai välja helistada ja kõnesid vastu võtta. Ilmselt pidas ta meeles ka mõned nimed ja numbrid, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

Mida temaga veel teha sai? Kui mu mälu mulle praegu elementaarselt kitse ei pane, siis sai vaadata ka vastamata kõnede nimekirja. Ja küllap midagi veel. Aga laiemas laastus oli see ka kõik. Telefon oli helistamiseks.

Kas te mäletate oma majanaabri esimest VAZ 2102? Universaalkerega autot, mida rahvasuu pikapiks nimetas. Mina mäletan. Altnaaber Tiit ostis endale tumesinise. Andke andeks, aga kurat, kus see oli auto! Esiteks oli temaga lihtsalt nohu sõita sajaga. Teatud vanuses kuttide jaoks oli see ime.

Teiseks oli sellel raadio, mis tegi häält! Ja kolmandaks oli seal kaks teineteise kohal asuvat kangikest, mille abil sai sättida temperatuuri kabiinis. Sättida on täiesti õige sõna, sest vaatamata asendile ei läinud autos kunagi enne soojaks, kui saabus suvi. Aga siis algas koolivaheaeg ja Tiidu poeg ja mina ka ei pidanud kooli minema ning järelikult polnud mul ka asja toonasesse unelmate autosse.

Elu oli uskumatult äge, kui sul oli auto, millega sai sõita. «Saaks kunagi rattad alla,» õhkasid selle aja noored ja teadsid väga hästi, et niipea see ei juhtu. Nii, nüüd on mul silm niiske. Teeme väikese pausi.

Upub tehnikasse

Jätkame. Vorsprung durch Technik - sakslased said seitsmekümnendatel aru, et üks autotööstuse edu võtmeid võib olla laitmatu, tipptasemel tehnika või tehnoloogia. Vaata kuhu tahad, enamasti näed sa reklaamlausetes kirgastumist lubavat pahna. Erakordselt vähe on neid lausesse vormitud ideid, millega on midagi peale hakata ka paarkümmend aastat hiljem.

Q5 proovisõidu päeva kõige parem osa oli see, kui ma seisin fotograafi maja ees ja lootsin kogu südamest, et ehk ta magas sisse. Ma lihtsalt ei olnud valmis jälle sõitma hakkama. Mitte et Q5-ga sõit mingi piin oleks. Ei ole. Ma jõudsin teha kokku 150-kilomeetrise ringi, pöörata maha mitte ainult asfaldilt, vaid ka kruusalt.

Viimase variandi korral tundus auto üsna jäik ja raputas korralikult, samas hoidis suunda paremini kui asfaldil. Piki siledat maateed kippus Q5 pisut ujuma ja vajas suunahoidmisel tuge, aga see ei olnud häiriv. Ilmselt nelikveo küsimus või siis lihtlabaselt rehvijooksu probleem. Ühesõnaga auto sõitis ja mingit pikemat pläkutamist sellel teemal ei ole mõtet korraldada.

Uue Audi SUV-i võlu peitub hoopis milleski muus. Audi Q5-t on erakordselt meeldiv niisama näppida, kruttida, surfata mitmesuguste võimaluste ja valikuvabaduste vahel, mida lubavad auto elektroonilised lisad. Piisava varustatuse korral pakub ta uskumatu loetelu neid tehnilisi lahendusi, millest esimese mobiiltelefoni ja naabri Tiidu 02 ajal ainult unistada võis.

Või ei võinud, sest ei osanud. Audi drive select (selle «vidina» abil saab reguleerida praktiliselt kõike, mis puudutab juhitavust ja sõiduomadusi), Audi side assist, muutuva pöörderaadiusega rool, Audi lane assist, MMI-navigatsiooniseade, kliimaseade, mis sisaldab valgus- ja vihmasensorit.

Oo jaa, see kõik maksab kokkuvõttes pöörast raha. Proovisõiduauto hinnasildil oli miljoni piir umbes 30 000 võrra ületatud, aga see ei ole oluline. Audit ei osteta sellepärast, et pärast numbreid kokku lüües oleks võimalik nentida, et oli jah päris soodne.

Hea ajakirjandustava nõuab, et loo tasakaalustatuse huvides tuleks välja tuua ka mõned miinused-puudused. Auto omapärasest juhitavusest oli juttu, hinnast ka. Pildistamise ajal kaevasin ma jupp aega, et leida midagi, mille kallal norida. Ei leidnud. Sest varuratta rummu sisse uputet plastmassist must subwoofer ei kvalifitseeru ju päriselt...

Audi Q5 paneb mõtte lendama ja küsima, kuhu jõuab autotööstus järgmise 25 aastaga. Kas see auto meeldib meile või mitte, on ta sümpaatne või ei, aga teatud tehnoloogilise mõtlemise vahejaam on Audi Q5 kindlasti.

+ Väljapeetud stiil, auto interjööri dekoratiivsus, lisavarustuse nimekiri.
-  Hind, juhitavusveidrused.

Kokkuvõte: staatusesümbol. Audi oskab ja see ei tohiks olla kellelegi üllatus.


Audi Q5 2.0 TFSI
Uksi/kohti 1
Mootor R4, otto
Töömaht 1984 cm3
Võimsus 155 kW (211 hj) @ 4300 p/min
Pöördemoment 350 Nm @ 1500 p/min
Käigukast 7-käiguline automaat
Jõuülekanne nelikvedu
Rehvimõõt 235/55 R 19
Pikkus/laius/kõrgus 4629/1880/1653 mm
Teljevahe 2807 mm
Pakiruum 540-1560 l
Kütusepaak 75 l
Tühimass/kandevõime 1740/580 kg
Tippkiirus 222 km/h
Aeg 0-100 km/h 7,2 s
Keskmine kütusekulu 8,5 l/100 km
CO2 pääst 197 g/km
Garantii 2 aastat
Hooldusvälp näidiku järgi
Roostegarantii 12 aastat
Kindlustuskulu aastas 35 942 kr
Hind 1 037 310 kr
Q5 hind alates 660 700 kr

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles