Otsetee USAst Hiinasse läheb läbi Eesti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vedelkütuste transiit
Vedelkütuste transiit Foto: Toomas Huik

Niipidi on kaubavedu soodsam ja ajakulu väiksem ning seepärast võiks Põhja-Ameerika kaubavahetus Aasiaga käia Läänemerd pidi, rääkis Eesti logistikaklastri arendusjuht Illimar Pauli.

Pauli kinnitusel tuleb Eestile kasuks näiteks Kasahstani tolliliit Venemaaga.  «Nimelt ei tule kaupa, mis läbi Eesti Aasia poole teele läheb, korduvalt ümber laadida. Kui kord on konteiner rongile pandud, läheb see ilma edasiste takistusteta teele,

» rääkis Paul.

Alternatiivse kaubatee puhul, mis liiguks USAst otse Aasiasse, tuleks kaupu korduvalt ümber laadida ning seega võtaks kaupade kohaleviimine rohkem aega. 

Täna sepitsevad Eesti logistikud kaubateed, mis algaks Halifaxi sadamast Kanadast ning jõuaks läbi Eesti Kasahstani ja Hiinani. USAst liiguvad idapoole külmutatud toiduained ja masinad, Kesk-Aasiast aga USA poole metallid ja naftasaadused.

Paraku on täpselt need samad eelised ka meie põhja- ja lõunanaabritel ning ka näiteks leedukad loodavad Aasia kaubavedusid endale saada. Pauli kinnitusel jääb Eestile siiski alles üks konkurentsieelis, nimelt on Eesti ärikeskkond ja maksusüsteem põhjuseks, miks eelistada Eestist Soomele või Leedule.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles