Aasta lõpuks valmivad esimesed Elektriraudtee uute rongide kered

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued rongid.
Uued rongid. Foto: Elektriraudtee AS

Elektriraudtee ASi teatel kulgeb ettevõtte uute elektri- ja diiselrongide ehitusprotsess plaanipäraselt ning aasta lõpuks peaksid esimesed Stadler FLIRT reisirongide kered juba valmis olema.

Elektriraudtee on koondanud olulisemad uudised uute reisirongide valmistamise protsessi kohta aadressile uus.elektriraudtee.ee. Seal olevast ajakavast nähtub, et esimene tellitud elektrirong peaks Eestisse saabuma 2012. aasta 30. novembriks. Esimese elektrirongi testperiood algab tuleva aasta 21. detsembril ja kestab kuus kuud.

2013. aasta 15. veebruariks peaks Eestisse jõudma esimene tellitud diiselrong, mille testperiood algab sama aasta 8. märtsil ja kestab samuti pool aastat.

2013. aasta 28. juunil antakse esimene elektrirong käiku reisijate teenindamiseks. Esialgsete plaanide kohaselt hakkab elektrirong sõitma Tallinna–Keila liinil. Sama aasta 9. augustiks peaksid olema Eestisse jõudnud pooled tellitud elektrirongidest.

2013. aasta 16. augustil läheb liinile esimene uus diiselrong, mis hakkab esialgse kava kohaselt sõitma Tallinna–Tartu liinil. Sama aasta 11. oktoobriks peaksid olema Eestisse jõudnud pooled tellitud diiselrongid.

2014. aasta 20. juunil peaks reisijaid teenindama hakkama viimane tellitud rong, seega on selleks ajaks ringlusest eemaldatud kõik vanad reisirongid.

Elektriraudtee allkirjastas uute reisirongide hankelepingu mullu augustis. Rongid tarnitakse Eestisse osade kaupa.

Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus neljavagunilist ja 12 kolmevagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile kuus kahevagunilist, kuus neljavagunilist ning kaheksa kolmevagunilist diiselrongi. Hankega soetatakse ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile.

Varasema info järgi maksavad 18 elektrirongi 1,25 miljardit krooni, millest 85 protsenti katab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning 15 protsenti tasub riik. Stadlerilt tarnitavad diiselrongid hangib Elektriraudtee 20-aastase kapitalirendiga. Esimeses etapis soetatava 10 diiselrongi aastane renditasu on 85,2 miljonit krooni ning raha tuleb riigieelarvest. Lisaks jääb võimalus soetada täiendavalt veel kuni 10 diiselrongi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles