Viru Valge Cooler: jook jõukatele Jaapani noortele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nihon Shurui  Hanbai tegevjuhi Michio Katsuta Livikos ekskursioonil
Nihon Shurui Hanbai tegevjuhi Michio Katsuta Livikos ekskursioonil Foto: Priit Simson

Liviko on Jaapani turule ihanud 2006. aastast, viis aastat hiljem on ambitsioonid hakanud ka vilja kandma.

Selleks, et Viru Valge Cooleritega Jaapanisse jõuda, tuli Livikol ümber teha nii Coolerite sisu kui pakend. Nimelt on toiduainete regulatsioonid Euroopa Liidus ja Jaapanis erinevad, paljud komponendid, mida võib joogi sisse panna Jaapanis on Euroopas keelatud ja vastupidi.

Maitse pidi aga jääma samaks, sestap tuli enne turule minekut ära teha suur töö ning Jaapanisse minevate partiide jaoks liinid ümber seadistada.

Lisaks sisule tuli ümber teha pakend, nii et see Jaapanlase silmale rohkem rõõmu teeks. Ära vahetati ka kork, Jaapanist ostes saab Coolerilt korgi ära ilma avajata. Liviko edasimüüja Nihon Shurui Hanbai tegevjuhi Michio Katsuta kinnitusel on Liviko olnud väga paindlik ja kõikidele Jaapani nõuetele vastu tulnud.

Liviko on oma tütarfirmaga Jaapanis juba aastaid, praegu on läheb müük Jaapanisse tõusvas joones ja tänu sealsele edule julges ettevõtte ka näiteks osa tootmist Leedust Eestisse tagasi tuua.

Nihon Shurui Hanbaiga algas koostöö tänavu. Katsuta kinnitusel on aga algus paljutõotav, Coolerit on plaanis müüa ööklubides ja baarides ning see on suurantud ennekõike nooremale tarbijale. Kuna Nihon Shurui Hanbail on müügivõrk üle riigi, lähevad Coolerid kaubaks Hokkaidost, mis meenutab kliima poolest Eestit, kuni troopilise Okinawani.

«Maitse poolest on Cooler suurepärane. Kui värvi vaadata, siis me alguses veidi pelgasime, et seal on kasutatud palju kunstlike lisandeid, aga tegelikult on kõik looduslik ning me selgitame seda ka oma klientide,» sõnas Katsuta.

«Tegemist on kvaliteetse tootega ning meil on kavas Coolerit müüa 20-30 protsenti turu keskmisest kallimalt,» lisas ta.

Viimasel 20 aastal on Jaapanis alkoholi tarbimine vähenenud 1-2 protsenti aasta kohta. Katsuta kinnitusel on üheks põhjuseks see, et müüakse väiksema alkoholisisaldusega jooke.  «Puhast viina keegi Jaapanis naljalt ei joo,» nentis ta.

Sestap ongi Nihon Shurui Hanbai pilgu pööranud pigem Cooleri poole, mida esimesel aastal on plaanis müüa 10 000 kasti, kui hästi läheb siis võiks müük olla umbes 100 000 kasti aastas.

Ka Kaido Höövelson, kes on Baruto nime all Eesti tutvustamisel Jaapanis palju ära teinud, on Coolerite müügiedu üheks tagatiseks. «Ta on tõeline härrasmees. Tema lahke iseloom ja järjekindlus on jaapanlastele väga sümpaatsed.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles