Hiina turistide jaoks on Tallinnasse vaja Louis Vuittoni poodi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi Aasia programmi üheks eesmärgiks on kasvatada sealsete turistide huvi Eesti vastu. Paraku on paljudele sealsetele turistidele Euroopa reisi üheks tipphetkeks luksuskaupade ostmine, mida Tallinnast naljalt ei leia.
Selleks, et Eestit Aasia turistidele atraktiivsemaks teha, võiks majandusministeeriumi majanduspoliitika talituse juhataja Raul Allikivi sõnul Eesti olla mõne Bollywoodi filmi tegevuskohaks. Oma tuntust India turistide seas on nii kasvatanud näiteks Island.
Üheks suurimaks takistuseks Aasia turistide Eestisse meelitamisel võib saada aga suurte kaubamajade puudus, kus saaks osta luksuskaupu. Hiinlasel, kes tahab osta Louis Vuittoni või Burberry käekotte, ei ole Tallinnas midagi teha.
«Kui jaapanlasele võib veel sood või metsa näidata, siis hiinlane ütleb, et ta ei ole rumal, ta tahab poodi minna,» kommenteeris Allikivi.
Selle aasta juulis, kui Eesti turism tegi rekordeid ning majutusasutustes ööbis kokku enam kui pool miljonit turisti, oli Hiina turiste neist ainult napilt üle tuhande.
«Aastaks 2050 on Euroopa ja meie senised põhiturud maailma mastaabis väga väikesed, see on globaalne trend, mille kulgu ei saa me kuidagi määrata,» selgitas Allikivi.
Et Eestigi üha paisuvast Aasia pirukast oma osa saaks, on majandusministeeriumis valmimas programm, mille siht on määrata kindlaks majandushuvid Aasias, suurendada Eesti atraktiivsust sealsete investorite silmis, abistada ettevõtteid eksportimisel Aasiasse ja kergitada Eesti võimalusi turismivaldkonnas