Minister: Läti osalemisel Rail Balticas peaks EL maksma 60 protsenti hinnast

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirrong saabumas Berliini keskvaksalisse.
Kiirrong saabumas Berliini keskvaksalisse. Foto: SCANPIX

Kiirraudtee Rail Baltica ehitus muutub  Läti jaoks jõukohaseks vaid siis, kui Euroopa Liit finantseerib  vähemalt 60 protsenti projekti maksumusest, tunnistas riigi transpordiminister Uldis Augulis.

Ministri sõnutsi läheb Läti osalemine projektis kokku maksma 1,27 miljardit eurot ning riigis oleks trassil vaid üks peatus: pealinn Riia, vahendab Läti majanduslehe Dienas Bizness venekeelne võrguväljaanne.

Kui EL vähemalt 60-protsendilist kaasfinantseerimist ei paku, tuleb Lätil ministri sõnul otsustada, kas 1,2 miljardit eurot on mõtet välja käia, teadmata, millal see võiks ennast ära tasuda. Seni on programmi TEN-T raames analoogsete projektide kaasfinantseering olnud suurusjärgus 10-20 protsenti.

Briti konsultatsioonifirma Aecom läbiviidud uuringu kohaselt läheks Rail Baltica Tallinn- Pärnu-Riia-Panevežis-Kaunas marsruudil kolme Balti riigi peale kokku maksma 3,68 miljardit eurot.

Rail Baltica eesmärk on ühendada Balti riigid Euroopa raudteevõrguga ning pakkudes sellega võimalust reisida Helsingist Tallinna, Riia, Kaunase ja Varsaavi kaudu Berliiniga ning võimalik oleks ühendust pikendada Veneetsiani.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles