Reklaamijate pidu Facebookis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Meelelahutus- ja toiduainetesektori ettevõtted ostavad kokku põhiosa Facebooki reklaamipinnast, andes märku, et võrgustikust on saamas brändisõnumite pärusmaa.

Mainitud sektorite, aga ka ilu-, auto- ja mängutööstuse poolt ostetud reklaamide kogus kasvas tänavu teise ja kolmanda kvartali vahel 117 protsenti, selgub sõltumatu turundusfirma TBG raportist.

«Sellised tegijad nagu Coke ja Heineken kulutavad Facebookis inimestega suhtlemiseks suuri summasid, kuna saidil viibides on inimesed lõõgastunud ja tunnevad end vabalt, mistõttu on nad ka brändisõnumile vastuvõtlikumad,» ütles TBG tegevjuht Simon Mansell.

216 kliendi 255 miljardil «reklaaminägemisel» põhinenud raporti käigus avastati ühtlasi, et 1000 FB reklaami vaatamise eest kasseeritud summa on kolmandas kvartalis kasvanud mullusega võrreldes 33,6 protsenti. Eelnenud ehk teise kvartaliga võrreldes kerkis hind 7,1 protsenti.

Hind-kliki-eest (kui reklaamija maksab vaid siis, kui FB kasutaja klikib reklaamil) kasvas kolmandas kvartalis aastatagusega võrreldes 7,3 protsenti, kuid langes käesoleva aasta teise kvartaliga kõrvutades 10,8 protsenti.

«Facebook saab 1000 vaatamise pealt rohkem raha, kuid klikkide eest maksavad reklaamijad vähem,» ütles Mansell. «Ja selline olukord saab tekkida vaid siis, kui reklaamidele klikkijaid on üha rohkem.»

«Makrotasandil tähistab see nihet turundajate suhtumises Facebooki,» ütles Sid Shah turundusfirmast Efficient Frontier. «Facebook on võitnud tähtsama koha brändide turundusplaanides. Ta on siin, et jääda.»

Efficient Frontier avastas, et nende 15 sotsiaalmeedias reklaamivat klienti kasvatasid oma kulutusi Facebookile kolmandas kvartalis 25 protsenti, teise kvartaliga võrreldes.

Mõlemad firmad kinnitavad, et brändid saavad oma reklaame täpsemini sihtida, kuna Facebook varustab reklaamijaid üha põhjalikumate andmetega kasutajate demograafia ja huvide kohta.

Edastatavate andmete hulk ja detailsus tõotab üha kasvada, sedamööda kuidas Facebook kasutajatelt uute meelelahutus- ja elustiilirakenduste abil üksikasju välja meelitab.

Nimetatud rakendused võimaldavad kasutajatel postitada informatsiooni selle kohta, milliseid filme ja telesaateid nad vaatavad, milliseid raamatuid loevad, mida söövad, mida joovad.

«Mida rikkalikumalt andmeid, seda kasulikum reklaamijatele,» ütles Mansell.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles