Panga turundus: tuleb leida oma sihtrühm

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
LHV pank
LHV pank Foto: Laura Oks

Sellenädalases turunduskommentaaris kirjutab Anu-Mall Naarits sellest, et kliendikeskus tähendab oskust olla kliendi vajadustest sammuke ees. LHV turundus- ja meediasuhete juhi Andres Kase sõnutsi ei saa meeltmööda olla kõikidele ning tuleb leida oma sihtrühm.
 

«Nii nagu on autol ja autol vahe, on seda ka pangal,» nentis Kask. Toimub spetsialiseerumine ja diferentseerumine ja igaüks peab leidma oma kliendigrupi, kelle ootusi ta oskab aimata ja talle just sobivat teenust pakkuda.

Samas tunnistas ta, et see ei ole teps mitte lihtne ning edu võti peitub läbimõelduses ja eristuvuses. Pikas perspektiivis ei saa aga ükski ettevõte endale karmis konkurentsis lubada, et ta ei ole kliendikeskne.

Kase sõnutsi püüab LHV tõestada, et Eestis, kus enamik elanikke on suure osa oma päevast online, on võimalik pakkuda pangateenuseid ilma maapealset panka külastamata.

Naaritsa sõnul tähendab kliendikeskne juhtimine pidevat monitooringut erinevate kliendigruppide, nende vajaduste ja ootuste, ostu- ja tarbimisharjumuste muutumisest, mida edu lootval firmal tuleb pidevalt jälgida ja oma arenduse, tootmise, turunduse ning müügiprotsessidesse integreerida.

Kase arvates ei saa selleks, et pakutavad tooted ja teenused oleksid kliendikesksed, aga aluseks võtta seda, mis turundusõpikus kirjas. Kuna maailm meie ümber muutub väga kiiresti, on pea võimatu mingit kindlat teooriat eeskujuks võtta.

Seepärast on ka koolitajatel väga raske turunduse teooria kohta midagi lugeda, kuna paljude lahenduste kohta ei saa enam öelda, kas nad on õiged või valed. Seda enam, et edukaks osutuvad teinekord need, kes varem tunnustatud teooriatele vastuvoolu ujuvad. «Terve mõistus ja loogika on see millele peaks turundus toetuma, mitte pelgalt kellegi loodud järjekordsele teooriale,» arvas Kask.

Turundus tundub kõigile n-ö selge olev valdkond. «Naljaga pooleks tundub kohati, et turundusjuht teab sellest ise kõige vähem. See tuleneb sellest, et valdkond puudutab kõiki ettevõtte osi - ITst kuni sisekontrollini ja kõigil on selle toimimise kohta oma arvamus.»

«Tänapäeva turundusinimene peaks olema nagu korralik Šveitsi nuga - kõike oskama. Tekste kirjutada, eelarveid kontrollida, alluvaid juhtida ja loomingulisi ideid pakkuda, meediaga suhtlema, lisaks veel ka hea psühholoog olema. Multiinstrumentalist.»
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles