Äripäev: Eesti Raudtee peletab hinnatõusuga kliente

Marti Aavik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Eesti Raudtee järgmise aasta mitmekümneprotsendine hinnatõus võib kliendid eemale peletada, ütles raudteetranspordi ja ekspedeerimisega tegeleva firma Russian Estonian Rail Services juht Ervin Hasselbach.


Raudtee konkurentsivõime halveneb veelgi, kommenteeris ta kaubaveohindade tõusu, kirjutas

Äripäev

.

«Teisalt tuleb ka Eesti Raudteest aru saada, nende kogustega, mis nad praegu veavad, ei mängi muud moodi välja. Nokk kinni, saba lahti,» lisas Hasselbach.

Eesti Raudtee teatel jääb hinnatõus vahemikku 15-40 protsenti, ent eriti ohtlike kaupade veo hind kasvab koguni 50 protsenti. «Tariifid tõusevad sõltuvalt veose liigist ja lepingpartneritega peame hinna osas eraldi läbirääkimisi,» selgitas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Hinnatõusu põhjuseks on peamiselt suurenenud infrastruktuuri kasutustasud ning hindade vastavusse viimine tegelike kuludega. Ka tõi Glase välja kütuse ja metalli hinnakasvu. Glase sõnul ei saa kütuste hinna viimase aja langusest teha pikaajalisi järeldusi.

Hinnatõusu põhjendades viitas Glase ka sellele, et Äripäeva ekspedeerijate TOPis on kõrgetel kohtadel heade kasumitega mitmed transpordifirmad. See näitab tema sõnul, et Eesti Raudtee tariifid on ettevõtetele taskukohased ja pigem ei soovita loobuda oma kasumist.

Lätlaste eeskujul veotariife muutmata jätta Eesti Raudtee tema kinnitusel ei saa. Pikemas perspektiivis ei mõju kahjum firmale hästi, selgitas Glase. Läti raudtee võimsus on tema ütlusel ammendunud, samas Eesti Raudtee saaks rohkem ronge läbi lasta küll.

Eesti Raudtee veomahud on 2007. aasta aprillist alates langenud poole võrra.

Transiidi assotsiatsiooni juhi Ago Tiimani sõnul puudub Eesti Raudtee hinnal nii stabiilsus kui ka konkurentsivõime. Kaubasaatjad vaatavad tema ütlusel eelkõige veo hinda ja siis selle stabiilsust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles