Enamikel Eesti ettevõtetel puudub sotsiaalmeediaturunduse strateegia

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: SCANPIX

Goal Marketing ja Okia uurisid, kuidas Eesti ettevõtetd kasutavad sotsiaalmeedia turundust. Goal Marketingi loovjuhi Marko Saue sõnul jäi raportist aga silma, et enamusel ettevõtetel on intenretiturunduse põhiküsimused läbi mõtlemata.

«Raportist selgus, et suurel enamusel ettevõtetel pole konkreetset sotsiaalmeediaturunduse strateegiat - on konkreetselt läbi mõtlemata miks, mida ja kellele tehakse ja mida sellega saavutada tahetakse.»

«Strateegia on kogu asja alus ja kui eesmärgid on sõnastamata, siis pole sotsiaalmeediasse panustatud ajast ja rahast kasu,» kommenteeris Saue uuringu tulemusi.

«Minu üldine seisukoht Facebooki turunduse kohta on see, et kui 2010. aastal katsetati, 2011. aastal koguti fännibaasi, siis 2012. aastal tegeleb, või peaks tegelema enamus ettevõtteid fännibaasi klientideks saamisega,» nentis ta.

Aktsioone tehakse olemasolevate fännide aktiveerimiseks, proovitakse fännibaasi ümber konverteerida näiteks emailibaasiks, suheldakse ja luuakse fännidele väärtust - arvestatakse sellega, mis on inimeste soovid ja huvid ja pakutakse neile seda lisaks oma kommertsteadaannetele.

Kui praegu on käinud võitlus baasi kasvatamise nimel, siis edasine võitlus hakkab käima tähelepanu nimel, kuna postitus ettevõtte Facebooki seinal jõuab vaid väheste fännideni.

Praeguseks hetkeks on välja töötatud mudelid, mis töötavad ja neid proovitakse kindlasti veel mõnda aega kasutada. Samas silma paistavad ja erilisi tulemusi saavutavad Saue sõnul uudsed, üllatavad ja loovad lahendused.

«Väga positiivne oli tõdeda, et enamus uuritud ettevõtteid saab sotsiaalmeediast otseseid müügitulemusi. Paljudel ettevõtetel on seda keeruline mõõta, kuid kui sotsiaalmeediat kasutatakse müügi suurendamise eesmärgil, siis peab seda tegema, et aru saada, kas kogu vaev on seda väärt või mitte.»

Ettevõtete endi nägemuses tuleb järgmisel aastal sotsiaalmeedias rohkem kaasata, pidada dialoogi ja parandada sisu kvaliteeti, et saada fännidest kliendid.

«Facebooki enda areng ja võitlus Google plussiga teeb turundamise Facebookis järjest huvitavamaks. Uued lahendused ja rakendused annavad juurde uusi võimalusi ja muudavad keskkonna kasutajatele meeldivamaks.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles