Riigikogu arutas alkoholireklaami keelamist väli- ja telereklaamina

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoholireklaam.
Alkoholireklaam. Foto: Peeter Langovits

Riigikogu majanduskomisjon arutas teisipäeval Keskerakonna fraktsiooni esitatud reklaamiseaduse muutmise eelnõud, mis keelaks alkoholireklaami tele- ja raadioprogrammis ning välireklaamina, komisjon otsustas saata eelnõu esimesele lugemisele eesmärgiga lugemine lõpetada.

Riigikogu majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas ütles BNS-ile, et komisjon otsustas peale esimest lugemist saata eelnõu sotsiaalkomisjonile arvamuse andmiseks. «Otsus saadetakse edasi sotsiaalkomisjonile, sest ka eelnõu algataja eesmärk on alkoholi liigtarvitamise tagajärgedega võidelda,» selgitas Kallas.

Eelnõu eesmärk on seada senisest rangemad piirangud alkoholi reklaamile ning keeld kehtiks nii lahja kui ka kange alkoholi puhul. Välireklaami all on mõeldud reklaami, mis on avalikus kohas asuv või avalikust kohast jälgitav, selgus eelnõu seletuskirjast.

Keskkonna fraktsiooni teatel on OECD riikides teostatud uuringute andmetel kange alkoholi reklaamipiirangutega riikides alkoholi tarvitamine elanikkonna seas 16 protsenti väiksem võrreldes riikidega, kus alkoholireklaami piiranguid ei ole. Liiklusõnnetuste arv on kange alkoholi reklaamipiirangutega riikides langenud kümne protsendi võrra. Nii kange kui ka lahja alkoholi reklaamipiiranguid omavates riikides on liiklusõnnetuste arv alanenud 23 protsenti, selgus seletuskirjast.

Alkoholi reklaam on kehtivas Eesti reklaamiseaduses lubatud televisioonis ja raadios alates kella üheksast õhtul kuni kella seitsmeni hommikul.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles