Obama kampaanianõunik: privaatsusküsimused otsustavad 10 aasta jooksul USA presidendivalimiste tulemuse

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Barack Obama ja John McCain televäitluses.
Barack Obama ja John McCain televäitluses. Foto: SCANPIX

USA ettevõtja ja Barack Obama presidendikampaania üks varasemaid nõunikke Phil Noble ennustas, et privaatsusküsimused muutuvad maailmas ääretult tähtsaks ning et lähema kümnekonna aasta jooksul kerkib ühtede USA presidendivalimiste keskseks teemaks privaatsus ning need valimised võidetakse või kaotatakse eelkõige selle teemaga.

Noble ütles esmaspäevast kolmapäevani Tallinnas ÜRO egiidi all peetaval rahvusvahelisel e-valitsemise konverentsil ICEGOV (International Conference on Theory and Practice of Electronic Governance) esinedes, et kogu maailm on praegu interneti ja tehnoloogia arenguga kaasneva revolutsiooni alguse alguses ning et selle ala tulevikku ei oska isegi tema ette kujutada, vahendas e-Riigi akadeemia pressiteade.

«20 aastat tagasi maksis ühe DVD-plaadi jagu andmete säilitamine miljon dollarit, täna me lihtsalt viskame neid plaate minema,» tõi ta näite sellest, milline on areng olnud pelgalt viimase paarikümne aastaga.

Privaatsuskäsimustest rääkides tõi ta näiteks Barack Obama presidendiks kandideerimise 2009. aastal, mida peetakse maailmas seni üheks kõige võimsamaks näiteks sotsiaalvõrgustike ja tavaliste inimeste võimalustest poliitikat mõjutada.

«Kui siia tuleks praegu keegi, kellel on rohelised juuksed, neli kätt ja kes on roosat värvi ja ma ütlen, et ta valitakse Eesti presidendiks, peaksite te mind hulluks,» rääkis Noble. «Kui Obama kandideeris presidendiks, oli ta üks tundmatu senaator, ta oli afroameeriklane ja tema keskmine nimi oli Hussein. Ta kandideeris Hillary Clintoni vastu, kelle abikaasa on USA viimase 20 aasta kõige targem poliitik, nende selja taga oli tohutu poliitiline masinavärk, neil oli rohkem raha kui jumalal, aga Obama võitis.»

Noble'i sõnul ei tasu Obama võidu taga näha ainult interneti või sotsiaalmeedia jõudu, vaid mitme faktori õiget kokkulangemist: õige tehnoloogia, õige sõnum, õige kandidaat, õige keskkond, õigest vastased ja õige kampaania. «Obama ja ta meeskond said aru, et tehnoloogia eesmärk on inimestele võimu anda,» rääkis ta. «Aga suletud ja kinnises poliitilises süsteemis tegutsevad inimesed ei saa sellest niimoodi aru.»

Noble'i sõnul tuleks täna tegelikult minna noorte juurde, et lasta neil endale rääkida, kuidas tulevikus asjad olema hakkavad ja kuidas juba täna asju tegema peaks. Jällegi Obama kampaaniameeskonda näiteks tuues ütles ta, et selle tuumik koosnes noortest. «Mul on isegi T-särke, mis on vanemad kui need inimesed,» rääkis ta. «Noored ei usu, mida meie oleme üles kasvades õppinud uskuma. Neid lihtsalt polnud veel olemaski sel ajal, kui me saime need teadmised, millega me praegu elame.»

Noble ennustas, et järgmistel USA presidendivalimistel  järgmisel aastal mängib tehnoloogia väiksemat rolli kui eelmistel, kuid suure tõusu teeb Twitter. Juba praegu on Obamal Twitteris kümme miljonit jälgijat, mis on küll vähem kui Lady Gagal või Justin Bieberil, kuid kordades rohkem kui tema konkurentidel.

Noble andis ka kolm soovitust kõigile, kes tahavad uues maailmas edukad olla. Esiteks tuleb tema sõnul asju vaadata globaalselt ning ka ideid otsida globaalselt. Oluliselt ja innovatiivsed teenused kerkivad täna üles näiteks Aafrikas ja Aasias. Teiseks tuleb ära kasutada interneti pakutavat võimalust kasutajate käitumist pidevalt mõõta ja selle järgi otsuseid teha ning kolmandaks tuleb olla väga julge ja mitte karta teha asju valesti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles